förtroende för polisen?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
BaCCoN wrote:Tror han försöker säga att dom lägger mer resurser på vanliga svenssons istället för på grövre kriminalitet. Just därför att böter ger mer pengar in än att ha en hel avdelning som jagar knarkare.
Hänger med på vad han menar, men jag omformulerar mig.
Om polisen skulle vara tvingade att ta bötfälla ett visst antal varje vecka, och alla i hela landet skulle bli super-laglydiga, hur fan ska dom göra då?
Springa runt å hitta på böter åt folk bara för att fylla sin kvot? för att slippa bli halshuggen av elake Reinfelt?
-
jag har dåligt förtroende för poliserna för att jag vet av egen erfarenhet hur illa dom kan bete sig!
en polis vittnade mot mig i en rättegång,och ljög så fruktansvärt mkt bara för att få dit mig så mkt som det bara gick! hon behövde inte ens vara säker på alla saker,utan bara tro och anta att det var så för att domstolen skulle lyssna och tro på det hon sa...fyfan säger jag bara!
inte bara det utan poliserna som tog mig var inte speciellt vänliga eller skötte sitt jobb...
en polis vittnade mot mig i en rättegång,och ljög så fruktansvärt mkt bara för att få dit mig så mkt som det bara gick! hon behövde inte ens vara säker på alla saker,utan bara tro och anta att det var så för att domstolen skulle lyssna och tro på det hon sa...fyfan säger jag bara!
inte bara det utan poliserna som tog mig var inte speciellt vänliga eller skötte sitt jobb...
Daniel Lindén 0738107803
Trance_boy@hotmail.com
Trance_boy@hotmail.com
dom flesta snutar gör väll sitt jobb men dom verkar tycka om å jävlas en del oxo.
TEL 0707149931 nicke.t@bredband.net
- Overcharged
Det finns många bra poliser i landet och många gånger gör dem stor nytta! Hade dem haft makt att kunna haffa och låsa in knivmän och knarkare så hade dem nog gärna gjort det, men det är nog inte det allra lättaste att hitta tillräckligt klara bevis för det.
Finns många poliser som kan vara riktigt jobbiga, men när man väl behöver dem är man rätt glad att dem finns
Finns många poliser som kan vara riktigt jobbiga, men när man väl behöver dem är man rätt glad att dem finns
//Rickard Wersch
Projekt:
535 E34 Turbo
M3 E36 3.0 Coupé
Projekt:
535 E34 Turbo
M3 E36 3.0 Coupé