Lägg upp info om ditt projekt.
Moderators: purepfcom , Pimplaren , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis
Bonje
Posts: 1284 Joined: 20 Nov 2005, 17:51
Location: Eskilstuna
Contact:
Post
by Bonje » 22 Mar 2008, 10:10
Riktigt tjusigt blir det! Vad det gör mycket på helhetsintrycket så fort d hängde dit tryckrören!
AndreasT
Posts: 872 Joined: 20 Nov 2005, 15:54
Post
by AndreasT » 22 Mar 2008, 13:28
Tackar, ja verkligen Bonje sedan tycker jag det polerade passar bra mot det övriga svarta och An kopplingarna.
Fästen för oljekylaren tillverkade samt den monterades:
Ic monterad
Pimplaren
Posts: 4456 Joined: 20 Nov 2005, 14:59
Location: Stockholm
Post
by Pimplaren » 22 Mar 2008, 13:43
Skitnajs
gillar turboplaceringen!
AndreasT
Posts: 872 Joined: 20 Nov 2005, 15:54
Post
by AndreasT » 22 Mar 2008, 15:56
Tackar, ja turbon sitter fint där, nackdelen är man behöver oljepump för returen samt det blir trångt för luftfiltret.
ippe
Posts: 1370 Joined: 16 Nov 2007, 14:59
Location: skellefteå
Post
by ippe » 08 Apr 2008, 15:43
Lite nyfiken på hur det går.
Händer det något i garaget eller?
AndreasT
Posts: 872 Joined: 20 Nov 2005, 15:54
Post
by AndreasT » 08 Apr 2008, 18:17
Har nyss flyttat så har inte varit i garaget på ett tag. Men har varit i verkstaden och tillverkat en catchtank, hoppas kunna komma igång inom kort igen nu när det börjar bli fint väder.
pelko
Posts: 4895 Joined: 12 Aug 2007, 22:53
Location: Göteborg
Contact:
Post
by pelko » 08 Apr 2008, 21:45
Sälj villan, Volvon och hunden nu så du kan börna istället
Mvh Mathias
Thörn
Posts: 3134 Joined: 12 Sep 2006, 11:11
Location: GBG
Post
by Thörn » 08 Apr 2008, 21:49
Fasen vad snyggt det blir, e oljekylet från 9000 2.3T?
Vart blev flytten, korridor? har bott på både Victor Rydberg och Rotary, vart helt ok, mycket rajraj dock
Peugeot 407 sw 2005 2.0hdi panorama ED.
AndreasT
Posts: 872 Joined: 20 Nov 2005, 15:54
Post
by AndreasT » 09 Apr 2008, 07:35
Pelko, än lever jag inte svensson drömmen =)
Tackar Thörn, det är ett Earl's oljekyl. Flytten blev till Johanneberg, vanlig hyres.
525mannen
Posts: 772 Joined: 03 Sep 2007, 14:02
Post
by 525mannen » 10 Apr 2008, 17:25
Jäkligt snyggt bygge, man blir även lite imponerad över att det går o klämma dit en sådan turbo med den placeringen!
Kör du pump på returen eller?
Smart lösning med kolvringskompressorn!
/Cristofer
AndreasT
Posts: 872 Joined: 20 Nov 2005, 15:54
Post
by AndreasT » 11 Apr 2008, 12:31
Tackar, ja jag skall köra pump på returen, har köpt en biltema pump som skall evakuera oljan ur turbon.
Vevhustanken är klar, återstår polering:
Ersättningsplattan för vanosen.
birro
Posts: 1116 Joined: 22 Aug 2006, 07:23
Location: Stockholm nacka
Post
by birro » 11 Apr 2008, 14:53
fan va fint de blir! snart uppstart
pelko
Posts: 4895 Joined: 12 Aug 2007, 22:53
Location: Göteborg
Contact:
Post
by pelko » 11 Apr 2008, 23:38
Man får ju akta ögonen med all bling bling
Mvh Mathias
s2_i_e30
Posts: 1682 Joined: 20 Nov 2005, 15:15
Location: Eskilstuna
Post
by s2_i_e30 » 14 Apr 2008, 22:00
blev de bra me vanos-plattan? ser ju fint utt.. svarvat någon kopplings grej?
960 hk e36a
9,65@248 (såld)
yamaha R1 Turbo 277 whp (1,2 bar)
11,0@230
AndreasT
Posts: 872 Joined: 20 Nov 2005, 15:54
Post
by AndreasT » 20 Apr 2008, 13:14
Ja plattan blev helt ok, fick putsa upp den bara efter fräsningen. Skickar din adapter imorgon. Dåligt med motivation nu men fick gjort lite i helgen iallafall.
Msd spolar, tändstift och tändkablar på plats:
Bakre avgassystemet klart, osäker om jag skall ha dieselböj eller dubbla 3" som ändrör?
Oljereturen:
Säg bara fy fan vad trångt allting sitter nu, så hoppas på problemfri uppstart inom kort.
makkan_nykvarn
Posts: 960 Joined: 19 Sep 2006, 00:08
Location: Varberg
Post
by makkan_nykvarn » 20 Apr 2008, 13:25
se till o fixa de sista nu tills jag kommer på besök så man kan stå men en pöl saliv vid fötterna
kan nås på: 0704786284
s2_i_e30
Posts: 1682 Joined: 20 Nov 2005, 15:15
Location: Eskilstuna
Post
by s2_i_e30 » 20 Apr 2008, 13:33
fan va fräckt
dizelböj rockar tycker jag
960 hk e36a
9,65@248 (såld)
yamaha R1 Turbo 277 whp (1,2 bar)
11,0@230