Pelko - 320 E30 M50B25 Turbo - ALLT TILL SALU.
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
pelko wrote:
Nu när jag ser din kylare så skulle jag föreslå att du vänder på den så du kan använda den lilla som avluftning (så du slipper göra t-kors på övre slangen)
Det gör inget att avluftningen kommer på andra sidan jämfört med expansionskärlet, inte heller att övre slangen hamnar en bit ner.
Luftningen kommer funka kanon då.
Markus: Jo det var tanken sedan igår, får dock svetsa om fästena.
Ingen som har den där fula fjädern till salu?
Ska ringa BMW också men den kommer inte fram till helgen isåfall
Mvh Mathias
Ingen som har den där fula fjädern till salu?
Ska ringa BMW också men den kommer inte fram till helgen isåfall
Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
Fick ett paket idag ...
Som ni kan se, ett efterlängtat VEMS. Ska börjas koppla nu i nästa vecka, ska få ner motorn i helgen tänkte jag igen. Bredbandslambda, avgastemp och allt annat ni kan se fick jag med. Snart börjar som sagt det roliga med projektet
Fick även åka med ett monster idag. En superseven med, i dagsläget ca 300hk, på 800kg. Blir runt 450-500hk om jag förstod ägaren rätt då den är mappad och klar. Detta höjde motivationen rejält. Tack till www.skoterjocke.com , för åkturen och fjädern till kopplingsarmen.
Tror ni inte på ovanstående så fråga Nisse på forumet
Mvh Mathias
Som ni kan se, ett efterlängtat VEMS. Ska börjas koppla nu i nästa vecka, ska få ner motorn i helgen tänkte jag igen. Bredbandslambda, avgastemp och allt annat ni kan se fick jag med. Snart börjar som sagt det roliga med projektet
Fick även åka med ett monster idag. En superseven med, i dagsläget ca 300hk, på 800kg. Blir runt 450-500hk om jag förstod ägaren rätt då den är mappad och klar. Detta höjde motivationen rejält. Tack till www.skoterjocke.com , för åkturen och fjädern till kopplingsarmen.
Tror ni inte på ovanstående så fråga Nisse på forumet
Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
Jo om det skulle behövas så är det bara att ta bilden, men låt mig åtminstone ta en ny bild med en riktig kamera
Mvh Mathias
Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
pelko wrote:Fick även åka med ett monster idag. En superseven med, i dagsläget ca 300hk, på 800kg. Blir runt 450-500hk om jag förstod ägaren rätt då den är mappad och klar. Detta höjde motivationen rejält. Tack till www.skoterjocke.com , för åkturen och fjädern till kopplingsarmen.
Tror ni inte på ovanstående så fråga Nisse på forumet
Mvh Mathias
Javisst gick den fint!!
Det är första turbobilen jag åkt med som har rolig karaktär och inte dör av på höga varv Laddet kom vid ca 4000rpm och bilen drog hårt ända till varvstoppet
Bilen väger runt 760kg men jag vet inte om han räknar full tank och förare på 70kg med då?
Han pratade om att den turbon skulle kunna ge runt 440hästar, så där någonstans vill han nog lägga sig på sin "strippenmapp" sen blir den lite annorlunda för bankörningsmappen efter vad jag förstod.
Nils Ljung
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
-
- Posts: 960
- Joined: 19 Sep 2006, 00:08
- Location: Varberg
Kan bli lite tight med tid i helgen tyvärr, morsan fyller år och sedan ska vi iväg till halva släkten Kommer bara bli korta stunder i garaget, men nästa helg blir det långa heldagar om du kan komma då?
Mvh Mathias
Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
Angående VEMS så köpte jag till allt man kan köpa till utan en liten display, som tydligen inte var något att ha ändå. Men man kan själv skräddarsy sina paket.
Nisse: 760kg med full tank utan förare vill jag minnas att Jocke sa.
Mvh Mathias
Nisse: 760kg med full tank utan förare vill jag minnas att Jocke sa.
Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
Jahapp. Blev några timmar idag också. Monterade kopplingsarmen och slavylindern, lackade motorrummet, blåste ur bilen på 2kg slipskit m.m. Rullade även ut bilen i det kanonfina vädret och knäppte lite bilder. Jag svetsade även fast de sista fästena för frontbalken. Tryckte även dit bromsservot och huvudbromscylindern.
Imorgon åker motorn i tillsammas med lådan, den ska förhoppningsvis dit för gott i sommar. Sedan ska jag montera kylaren, lamporna och bygga sista stumpen på avgaset, från grenrör till avgasrör. Sedan återstår eljobb, kylarslangar, gasvajer osv innan uppstart.
Bilder:
Bilen rullades som sagt ut.
Svetsade fästena till frontbalken.
Boström visar hur det ska rattas.
Kopplingsarm monterad.
Motorrum lackat med nya bromsservot.
Munspray.
Slappt
Bemwä.
Såhär ser det ut utanför garaget om någon skulle vara intresserad ...
Mvh Mathias
Imorgon åker motorn i tillsammas med lådan, den ska förhoppningsvis dit för gott i sommar. Sedan ska jag montera kylaren, lamporna och bygga sista stumpen på avgaset, från grenrör till avgasrör. Sedan återstår eljobb, kylarslangar, gasvajer osv innan uppstart.
Bilder:
Bilen rullades som sagt ut.
Svetsade fästena till frontbalken.
Boström visar hur det ska rattas.
Kopplingsarm monterad.
Motorrum lackat med nya bromsservot.
Munspray.
Slappt
Bemwä.
Såhär ser det ut utanför garaget om någon skulle vara intresserad ...
Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
Motorn åkte i idag. Hoppas den får sitta där för gott nu i sommar. Luftfiltret sitter inte fast och kommer sitta högre upp med ett fäste till hjulhuset. Fortsätter imorgon...
Bilder:
Tight mellan bromsservo och insug.
Lekte lite.
Mvh Mathias
Bilder:
Tight mellan bromsservo och insug.
Lekte lite.
Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
Porriga bilder... gött att det rör på sig...
Lurar på mitt bromservo men det är alltså E21 som gäller... Fick du modda fästerna något eller är det bara stången som måste kortas?
Lurar på mitt bromservo men det är alltså E21 som gäller... Fick du modda fästerna något eller är det bara stången som måste kortas?
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
Tack.
Ja servot är ifrån en E21. Som du ser i bilderna högre upp på sidan så fick jag korta av staget till bromspedalen en bit så den blev lika lång som org.
Mvh Mathias
Ja servot är ifrån en E21. Som du ser i bilderna högre upp på sidan så fick jag korta av staget till bromspedalen en bit så den blev lika lång som org.
Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com