slavcylinder 328 zf låda i e30 325?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- beemerbojan
- Posts: 17
- Joined: 08 Jul 2007, 17:57
- Location: LYCKSELE
slavcylinder 328 zf låda i e30 325?
jag har montat en 328 zf låda i e30 325. men jag undrar om man ska använda slaven som hör till den lådan? förlänga eller korta pinnen i slaven?´blir faen gråhårig snart...har luftat både genom att trycksätta och genom att trycka vätskan genom luftningsnippeln,men kopplingspedalen möter inget motstånd förän man trampat ned den till hälften.
driftr
jag kör med zf tds låda. luftade kopplingen igår. prova att trycksätta först, då tog pedalen en bit ner. sen efter massa luftning genom att bara pumpa på kopplingen blev den bra. kör med tds slavcylindern med en förlängd pinne. ca 10mm. vet inte hur det funkar än, men kopplingen känns som den gjorde med standardlåda/slavcylinder.
MVH Micke
MVH Micke
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
- beemerbojan
- Posts: 17
- Joined: 08 Jul 2007, 17:57
- Location: LYCKSELE
jag tog loss pinnen o kapade den o svetsade på 1 cm från en annan pinne.blev dock för LÅNG ...nu tar gaffeln i tryckplattan. ska prova o sätta dit originalpinnen o lufta ännumera...den här gången manuellt med pedalen.Nisse977 wrote:Hur förlänger ni pinnen? Svarvar ni en hylsa och sätter på eller plockar ni isär slavcylindern och svarvar en ny kolv med längre kolvstång??
driftr
r.ivars wrote:hmm, ingen ordning här =)
jag provar utan att förlänge först..
Ett annat problem, hur fäster man "gaffeln" på ZF lådan? verkar inte vara samma som på e30 lådan?
Mohaha, det känner jag igen
Så ser det slutligen ut i min efter massa problem.
Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
ippe wrote:Jag tror mer på att svarvarva ett schims till urtramp lagret så det slipper tryckas förlångt.
Min gaffel tog i tryckplattan innan jag slipade bort lite grader från den.
Ja det shimset borde teoretiskt sett bli hälften av det mått man annars hade fått förlänga kopplingscylindern med....
Nils Ljung
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
- beemerbojan
- Posts: 17
- Joined: 08 Jul 2007, 17:57
- Location: LYCKSELE
beemerbojan wrote:jag gjorde en 1 cm tjock alu distans mella gaffel o urtrampningslager.Nu funkar de klockrent.borrade ett hål i distansen o gängade i en kulled som jag svetsade fast i gaffeln,så nu kan urtrampningslagret röra sig i sidled utan att lossna.
fränt! Vad var ditt recept då?
M50 med e30 svänghjul och typ 618 platta,
ZF låda med tillhörande slavcylinder och urtrampningslager + arm ?
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
en kompis svarvade en ny pinne åt mig bara. de verkar då funka de lilla jag kört. kopplingen tar på samma ställe som innan iaf.
MVH Micke
MVH Micke
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h