En kort film om min bil, AC Schnitzer CS TIC -94

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

m3-turbo

Post by m3-turbo »

var inte denna bilen till salu för ett tag sedan? :?
//Robban

Supra MKIV TT6
bumper

Post by bumper »

m3-turbo wrote:var inte denna bilen till salu för ett tag sedan? :?

Jo, allt är till salu, men för rätt peng. :wink:
robbz

Post by robbz »

den där bilen är värd sina pengar i guld!
har aldrig sett en så clean och fet e36:a någon gång, såg den faktist första gången när den stog i avesta på ppf, fy satan säger jag bara!

/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
Fear This

Post by Fear This »

riktigt läcker den där! dreglade över den i ett ruggigt gammalt bilsport reportage, nu med visselpipa är den klockren så tummen upp!
mvh
bumper

Post by bumper »

Tackar.

Har tyvärr inga högupplösta bilder ännu.
m3-turbo

Post by m3-turbo »

sweet.. då kommer nästa fråga... Va kostar den? :lol: *hoppas på en lagom bunke pengar så man kan handla* 8)
//Robban

Supra MKIV TT6
bumper

Post by bumper »

m3-turbo wrote:sweet.. då kommer nästa fråga... Va kostar den? :lol: *hoppas på en lagom bunke pengar så man kan handla* 8)

Hehe, detta ju en väldigt unik bil byggd av AC Schnitzer i mycket begränsad upplaga. Breddning mm är i kolfiber.

Pris från 200 000 kr och uppåt beroende på vad som ska med. Men nästa vecka åker det på nya grejjer för 30 000 kr så den lär inte bli billigare. :wink:

Den ska även mappas om inom kort och då med betydligt mer än 1 bar som den mappades till senast hos PPF.
m3-turbo

Post by m3-turbo »

okej. men kan du inte skicka bilder på den o kanske lite större speclista eller man kan hitta det på nätet nånstans? kollade på den när du hade annons men kommer inte ihåg allt. :D Vad satsar du på i ladd o hk då?
//Robban

Supra MKIV TT6
bumper

Post by bumper »

m3-turbo wrote:okej. men kan du inte skicka bilder på den o kanske lite större speclista eller man kan hitta det på nätet nånstans? kollade på den när du hade annons men kommer inte ihåg allt. :D Vad satsar du på i ladd o hk då?

Här har du min dagbok från den dagen jag köpte bilen:

http://www.autopower.se/galleriet/bmw.asp?bil=40993

Ang effekten, så kommer den att mappas med BF95/BF98 och sen etanol. Laddtrycket tror jag hamnar på 1,7 bar och ~600 hk. Ärtan på PPF kanske är den som bäst kan svara på denna fråga. De är rätt så insatta i denna bil. :wink:
m3-turbo

Post by m3-turbo »

okej. när kommer den nya mappningen ske och vad e det för nya saker som hamnar på bilen? :D
//Robban

Supra MKIV TT6
bumper

Post by bumper »

m3-turbo wrote:okej. när kommer den nya mappningen ske och vad e det för nya saker som hamnar på bilen? :D

Nästa vecka börjar vi med att byta hela bakvagnen till en M3 3.2. I samband med det så blir det även nya polyuretanbussningar samt uppfräschning av bakvagnen. Även ny kardan ska dit för att passa ihop med bakvagnen.

Utöver det så ska vi byta en kamaxelgivare till en dito från Autronic. I filmen så ser man att det smäller till vid växlingarna och det är pga givaren som inte funkar till 100 %.

Sedan ska det på nya racingkamkedjor och ett nytt aluminiumsvänghjul.

Eftersom det är ett pågående projekt så köps det nya delar hela tiden. I förrgår så beställde jag nya framlampor InPro och veckan innan dess en kolfiberkåpa som sitter placerad över kylaren.

När allt är på plats så blir det mappning direkt PPF har tid.
m3-turbo

Post by m3-turbo »

låter härligt. Då räknar du med att den inte e färdig än på 1 månad? :cry: :D
//Robban

Supra MKIV TT6
bumper

Post by bumper »

m3-turbo wrote:låter härligt. Då räknar du med att den inte e färdig än på 1 månad? :cry: :D

Nej, det gör jag inte. Tror det är lite väntetid på mappningen. :wink:
Post Reply