Efter lite inhandlande har jag nu insett att pengarna självklart inte kommer räcka till för mina önskemål...
Så jag får klara mig på denna setup tills vidare som ett första bygge:
- M30B35 kompsänkt genom urgröpta förbränningsrum till 8,5:1
- Standard, O-ringad och renoverad botten med org kolvar
- Link LEM v.4 sprut
- 475cc @ 3bar spridare
- Ställbar BTR 1:1
- Dubbla org soppa pumpar
- Gnistan kommer från enkelspole via fördelare
- KKK K27 med avgashus 12 (intern WG pluggad)
- Std kam
- Extern 50mm WG HKS-kopia
- EVO 3 IC
- 765 platta med org lamell
- Bredbandslambda Innovate LC-1
Min fråga är nu (eftersom jag är helt värdelös på att tyda kompressor mappar) hur mycke laddtryck vågar jag mig på med den lilla K27'an innan den börjar bottna skjuta på varmluft? skulle gissa på ca 400-450hk är väl max för den snurran...
Alla kommentarer uppskattas!!
M30B35 + KKK K27 rekomenderat max laddtryck innan varmluft..
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
M30B35 + KKK K27 rekomenderat max laddtryck innan varmluft..
Turbo - it's for the fun of it!
- Tjottirotti
- Posts: 764
- Joined: 23 Jun 2007, 19:59
- Location: Göteborg / Karlstad
Lite dom siffrorna jag förväntade mig... Kanske inte helt tråkigt med 360-370hk, men 500hk är mer intressant...
Vilka förändingar i setupen borde bli nästa steg om man siktar på 500hk?
Kan det räcka med att uppgradera spridare och turbo? Eller vassare kam är obligatoriskt för 500hk?
kanske är så illa att en org botten inte orkar med 500hk? Eventuell portning av toppen är kanske oxå nödvändig?
Vilka förändingar i setupen borde bli nästa steg om man siktar på 500hk?
Kan det räcka med att uppgradera spridare och turbo? Eller vassare kam är obligatoriskt för 500hk?
kanske är så illa att en org botten inte orkar med 500hk? Eventuell portning av toppen är kanske oxå nödvändig?
Turbo - it's for the fun of it!
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort