s50b32 komp forhold.
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
s50b32 komp forhold.
Hei
Holder på med turbobygge på en s50b32. Hva får man gjøre med vanos? Låser man denne? Kan jeg fjerne hele vanos enheten? Hva vil ni rekkomandera?
Også lurte jeg på kompresjonsforhold, denne motoren skal i første omgang få en effekt på rundt 600 – 650. Men bygger motoren så den skal tåle større
Effekt uttak senere. Hva vil ni rekkomandera for komp. Forhold på en slik motor?
Og hvilken turbo kan ni anbefala for et effekt uttak på 600 – 650 ? bredt register.
Mvh Lars Olafsen
Holder på med turbobygge på en s50b32. Hva får man gjøre med vanos? Låser man denne? Kan jeg fjerne hele vanos enheten? Hva vil ni rekkomandera?
Også lurte jeg på kompresjonsforhold, denne motoren skal i første omgang få en effekt på rundt 600 – 650. Men bygger motoren så den skal tåle større
Effekt uttak senere. Hva vil ni rekkomandera for komp. Forhold på en slik motor?
Og hvilken turbo kan ni anbefala for et effekt uttak på 600 – 650 ? bredt register.
Mvh Lars Olafsen
Re: s50b32 komp forhold.
sh0rty^ wrote:Hei
Holder på med turbobygge på en s50b32. Hva får man gjøre med vanos? Låser man denne? Kan jeg fjerne hele vanos enheten? Hva vil ni rekkomandera?
Også lurte jeg på kompresjonsforhold, denne motoren skal i første omgang få en effekt på rundt 600 – 650. Men bygger motoren så den skal tåle større
Effekt uttak senere. Hva vil ni rekkomandera for komp. Forhold på en slik motor?
Og hvilken turbo kan ni anbefala for et effekt uttak på 600 – 650 ? bredt register.
Mvh Lars Olafsen
Garrett GT3582R A/R 1.06 - 600Hk+
Rycker du sladden till styrningen av vanosen ska den ställa sig i vassaste läget har ngn här sagt?
Ska du köra vanlig Bf98 kan du köra 8,1 - 8,5 komp? , ska du köra racebensin eller E85 kan du lägga dig närmare 9
Re: s50b32 komp forhold.
Vision79 wrote:sh0rty^ wrote:Hei
Holder på med turbobygge på en s50b32. Hva får man gjøre med vanos? Låser man denne? Kan jeg fjerne hele vanos enheten? Hva vil ni rekkomandera?
Også lurte jeg på kompresjonsforhold, denne motoren skal i første omgang få en effekt på rundt 600 – 650. Men bygger motoren så den skal tåle større
Effekt uttak senere. Hva vil ni rekkomandera for komp. Forhold på en slik motor?
Og hvilken turbo kan ni anbefala for et effekt uttak på 600 – 650 ? bredt register.
Mvh Lars Olafsen
Garrett GT3582R A/R 1.06 - 600Hk+
Rycker du sladden till styrningen av vanosen ska den ställa sig i vassaste läget har ngn här sagt?
Ska du köra vanlig Bf98 kan du köra 8,1 - 8,5 komp? , ska du köra racebensin eller E85 kan du lägga dig närmare 9
Takk for raskt svar. Angående vanosen har jeg også hørt det samme, så satser vel på at det skal gå fint.
Skal kjøre e85 så da går jeg for et komp forhallande på 8.8 ?
ANG. Vanos
Om man ställer vanos i det vassaste läget tror jag att den kommer att gå skitdåligt på tomgång och lågvarv.När min M3 -96 cab krånglade i vanosen så fastnade avgaskammen i racerläge,då gick den jävligt
dåligt ruskade som fan.
Mvh. Magnus B
dåligt ruskade som fan.
Mvh. Magnus B
TURBO POWER
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
-
- Posts: 173
- Joined: 05 Sep 2006, 09:45
- Location: Norrköping
Eller modda den splincade delen av orginaldreven = fräsa plant längst fram så att du kan bulta dreven stumt...
Ett plus är att justeringen på orginaldreven finns kvar att leka lite med...
EDIT: Efter att av "misstag" kommit över 3,2ans kamdrev kan jag säga att dessa går inte att bulta stumt om man inte modifierar dit fler hål på insugsdrevet... Avgasdrevet är i princip helt kört...
Har man S50B30 är det som sagt bara att köpa upp ett insugsdrev till av nån som har bytt (lär ju finnas en del) och fräsa plant så får man justeringen kvar...
Ett plus är att justeringen på orginaldreven finns kvar att leka lite med...
EDIT: Efter att av "misstag" kommit över 3,2ans kamdrev kan jag säga att dessa går inte att bulta stumt om man inte modifierar dit fler hål på insugsdrevet... Avgasdrevet är i princip helt kört...
Har man S50B30 är det som sagt bara att köpa upp ett insugsdrev till av nån som har bytt (lär ju finnas en del) och fräsa plant så får man justeringen kvar...
Last edited by PureSpirit on 02 Apr 2008, 17:09, edited 2 times in total.
--=BMW 335i E30=-- No more....
Reroute to Remain!
Christoffer Karlsson
070-3487484
Reroute to Remain!
Christoffer Karlsson
070-3487484
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Re: s50b32 komp forhold.
sh0rty^ wrote:Vision79 wrote:sh0rty^ wrote:Hei
Holder på med turbobygge på en s50b32. Hva får man gjøre med vanos? Låser man denne? Kan jeg fjerne hele vanos enheten? Hva vil ni rekkomandera?
Også lurte jeg på kompresjonsforhold, denne motoren skal i første omgang få en effekt på rundt 600 – 650. Men bygger motoren så den skal tåle større
Effekt uttak senere. Hva vil ni rekkomandera for komp. Forhold på en slik motor?
Og hvilken turbo kan ni anbefala for et effekt uttak på 600 – 650 ? bredt register.
Mvh Lars Olafsen
Garrett GT3582R A/R 1.06 - 600Hk+
Rycker du sladden till styrningen av vanosen ska den ställa sig i vassaste läget har ngn här sagt?
Ska du köra vanlig Bf98 kan du köra 8,1 - 8,5 komp? , ska du köra racebensin eller E85 kan du lägga dig närmare 9
Takk for raskt svar. Angående vanosen har jeg også hørt det samme, så satser vel på at det skal gå fint.
Skal kjøre e85 så da går jeg for et komp forhallande på 8.8 ?
Jeg har ca 8.8:1 , bruker GT35R A/R 1.06 og bremser 563hk på hjula med 99 oktan.
Meget funksjonabelt oppsett - har ladetrykk fra 1900 omd/min.
Bruker 2x eksosdrev fra 3.0 har bare montert dobbelvanosen på plass,urørt.
Normality is the death of personality
----------------------------------------------------
Prosjektet - M3 3.2 Turbo:
http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=162746
http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=43929
----------------------------------------------------
Prosjektet - M3 3.2 Turbo:
http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=162746
http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=43929
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta