hehe tack du!
lite kortfattat så sparade jag fjäderbenstornen ända tills rören & de nya fästena för fjäderbenet var färdigsvetsade så ja fick samma placering på dem som standard..
de 2 framrören mätte jag faktiskt inte speciellet mkt utan slipade bort punkterna på ovansidan på rambenen & tog bort ovandelen som ett lock eller va man ska säga? och sen satte fast rören med tvingar i ena hörnet på rambenen samt punktade med ett stag i framkant & mätte att de var samma bradd bak & fram på dom, längden tog jag hand om senare när allt annat va klart & flippen var på rätt plats.
de 2 bockade övre rören gjorde jag 2 tankevurpor med så de blev 3e ggn gillt där
första gången så satte hamnade de så att vid "böjen på rören" var den högsta punkten & de känns lite fel å vaskligt om man exvis krockar eller så, andra gången var ja rätt nöjd med den lutningen men insåg att ja inte kommer kunna svänga så mkt om den fjädrar ihop kraftigt så 3e gången hängde ja på flippen i rätt position, tog bort fjädern från fjäderbenet & hissade upp fjäderbenet me hjulet på fullt rattutslag så högt de gick tills hjulen tog i skärmarna. lyfte bort flippen gjorde en snabb jigg efter hjulet på maxläget & punktade dit så ja visste var ramen måste gå för att de ska gå fritt. sen vart de mkt mäta, slipa, vinkla å punktande innan de gick fritt från ovansida av flipp, hjulets jigg, hamna lagom till övre fjäderbensinfästning mm. när ja va nöjd så gjorde jag likadant me den andra sidan och kryssmätte en hel del samt div jiggar så man kunde se att de blev rätt höjd & bredd på de övre rören åxå. å med jiggarna fastpunktade som stadga så sydde jag ihop det..
nu kan man säkert göra de på ett seriösare & bättre sätt för jag har ingen aning om hur man SKA bygga sånt här, gjorde bara enligt mitt tycke. men såhär gjorde jag iaf, hoppas de hjälpte nåt:)
mvh