BMW Evo Turbo(s50) nya bilder 7/6

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Fear This

Post by Fear This »

Snekast wrote:Lär "ragget" alla konster i att svarva, plasta och svetsa så kan du kanske få lite mer tid över, julfirandet gör väll alla i garaget? :shock:

haha klockrent :lol:
hon har dock inget emot att jag är i garaget, sålänge hon själv inte behöver vara med.. så svarvning, plastning mm känns rätt avlägset;)
julfirandet kan man önska att de vore i garaget men de blir 50mil upp i landet med släkten typ:) men lovar att sätta igång när ja kommer hem igen efter nyår.. & insuget ska ja fortsätta med redan på torsdag så sakta men säkert..
kladda inte i tråden om du inte är intresserad av att handla
worre

Post by worre »

nu är man nere i dina betong skogar :lol:
tokig dåre från urskogen
+46730205517
WWW.Nontraction-racing.com
Fear This

Post by Fear This »

sådär.. då har man fått lite motivation igen och har bestämt mej för att bilen ska ut i sommar så nu ska de jobbas förfullt!
i fredags var jag och hämtade lite glasfibermatta mm hos vpm i enköping för jag tänkte att jag skulle plasta hela helgen.. de sprack dock rätt bra när niklas kom och hämtade mej från borlänge :) väl däruppe hann jag med rätt mkt förutom festandet, t.ex. köpa tillbaks min gamla gt4202a och stanna till i avesta hos bäckis på hemvägen och lämna in kammarna på omslipning=) bekantade mej även med sprutet & tändningen jag ska handla av niklas så..

idag skar jag upp & fixerade skärmen efter jobbet
Image

& plastade
Image

som seriös motorbyggare lär man ju skaffa ett rejält motorstativ att bygga på 8)
Image

barnet hemma igen
Image

och bekantar sej med lite polare
Image

de var nog allt för nu men som sagt det är på g igen & ja tar nya tag efter helgen då ja flyttar på fredag..
PaparaZZi

Post by PaparaZZi »

mycket bra att du börjar gjöra nått på bilen gillar den skarpt men dina bilder var lite i den stora kanten hehe.lycka till :wink:
Thomas Wester, wester_the_king@hotmail.com

Tyvärr gnäller VISSA PERSONER om min stavning sÅ URSÄKTA stavningen den är inte 100 den ligger på 70!!!
Fear This

Post by Fear This »

hehe tack desamma du, ditt bygge e lika grymt det!
ang bilderna så brukar ja fixa till dem.. men hade för mej ja hade låg upplösning inställd så de skulle bli rätt, kirrar de nästa gång 8)
robbz

Post by robbz »

skönt att höra.....
den kommer bli feet när du e klar med den!!!

/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
Chrille

Post by Chrille »

Var hittar man sådana fälgar som har eller liknande (konkava som fan)
Vill ha det på min E39
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com

M5 S62 IMOLA II
Fear This

Post by Fear This »

robbz wrote:skönt att höra.....
den kommer bli feet när du e klar med den!!!

/mvh

tack mannen! de blir test åk för dej när den blir klar 8)

Chrille wrote:Var hittar man sådana fälgar som har eller liknande (konkava som fan)
Vill ha det på min E39

tjenis!
vet faktiskt inte, köpte dem genom nån annons på blocket för ett par år sedan.. dessa är f.ö till e39 :wink:
worre

Post by worre »

hur går det gammel gubben? 8)
tokig dåre från urskogen
+46730205517
Fear This

Post by Fear This »

jodå de ska nog bli bil av han igen :) känns bättre nu när man har lite motivation & har råd me delarna man vill ha.. just nu håller vi på å packar mest, ska ju flytta imorrn å grejer men under veckan blir de beemer dags igen!
bäst du håller dej uppe i norr kan ja säga annars kommer du få tjänstgöra som garage slav :P iom du dissar öl får ja väl fylla upp me redbull eller cola i garaget då haha
robbz

Post by robbz »

haha, fan det hoppas jag 8)

/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
worre

Post by worre »

lät ju jobbigt att slava :wink: du kan ju komma och sätta ihop min skrot hög så man blir lite glad 8)
tokig dåre från urskogen
+46730205517
Bystedt

Post by Bystedt »

//robbz
ina probs hoppas bara ja hinner klart, siktar dock på sensommarn me skiten men blir ja klar så har du en provtur given, desamma gäller nobbe om han e på 8)

//worre
slava e inte så dåligt som de låter, de gör många i andra länder å e nöjda :roll:
nja men till hösten finns de tid för att bistå med hjälp på din feting, bör sägas att ja inte e lika bra som dej som e plåtis & ja kräver öl, skjuts å bra sällskap medans ja jobbar :wink:

f.ö har ja beställt en griffin kylare som passar perfa & en 4" kina ic (som de flesta kör med)till salu f.ö har köpt 2st evo intercoolers som kommer bli uppställda & få nya gavlar, fina grejer de där 8)

skriver från kusinens konto
//fear
Christian.N

Post by Christian.N »

Har suttit och kollat igenom din tråd lite här och där och jag kan säga en sak och det är att din bil är grym alltså, riktigt grym!

Hur pass mycket jobb var det med framändan på din bil? Tänker då på rörbygget? Funderar starkt på att göra en liknande insats i min bil i vinter då en V8 ska hitta ner..

Var det riktigt jävligt att få allt på plats? Centrerat och lika på bägge sidor? Få till infästningar och allt sånt.. Är ju inte ett litet ingrepp och det ska ju bli bra så jag försöker få i mig så mycket info som möjligt innan man sätter kapen i bilen..

Mvh Christian
Enköping, 073-3104393
Fear This

Post by Fear This »

hehe tack du!

lite kortfattat så sparade jag fjäderbenstornen ända tills rören & de nya fästena för fjäderbenet var färdigsvetsade så ja fick samma placering på dem som standard..

de 2 framrören mätte jag faktiskt inte speciellet mkt utan slipade bort punkterna på ovansidan på rambenen & tog bort ovandelen som ett lock eller va man ska säga? och sen satte fast rören med tvingar i ena hörnet på rambenen samt punktade med ett stag i framkant & mätte att de var samma bradd bak & fram på dom, längden tog jag hand om senare när allt annat va klart & flippen var på rätt plats.

de 2 bockade övre rören gjorde jag 2 tankevurpor med så de blev 3e ggn gillt där :roll: första gången så satte hamnade de så att vid "böjen på rören" var den högsta punkten & de känns lite fel å vaskligt om man exvis krockar eller så, andra gången var ja rätt nöjd med den lutningen men insåg att ja inte kommer kunna svänga så mkt om den fjädrar ihop kraftigt så 3e gången hängde ja på flippen i rätt position, tog bort fjädern från fjäderbenet & hissade upp fjäderbenet me hjulet på fullt rattutslag så högt de gick tills hjulen tog i skärmarna. lyfte bort flippen gjorde en snabb jigg efter hjulet på maxläget & punktade dit så ja visste var ramen måste gå för att de ska gå fritt. sen vart de mkt mäta, slipa, vinkla å punktande innan de gick fritt från ovansida av flipp, hjulets jigg, hamna lagom till övre fjäderbensinfästning mm. när ja va nöjd så gjorde jag likadant me den andra sidan och kryssmätte en hel del samt div jiggar så man kunde se att de blev rätt höjd & bredd på de övre rören åxå. å med jiggarna fastpunktade som stadga så sydde jag ihop det..

nu kan man säkert göra de på ett seriösare & bättre sätt för jag har ingen aning om hur man SKA bygga sånt här, gjorde bara enligt mitt tycke. men såhär gjorde jag iaf, hoppas de hjälpte nåt:)

mvh
Fear This

Post by Fear This »

så.. sommarn å allt de roliga är över så nu har man ett par månader på sej tills det blir för kallt i garaget på sej :)
har dock inte hänt så mkt men lite iaf.

Image
Image
johankihl
Admin

Post by johankihl »

Får väl välkomna dig tillbaka till mekarnas värld igen! Kul att det sker något med din feta vagn. Keep on rocking 8) :lol:
Post Reply