Borra i M30 block

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
User avatar
3riksson
Posts: 568
Joined: 20 Nov 2005, 19:46
Location: Uppsala
Contact:

Borra i M30 block

Post by 3riksson »

Att borra i ojereturer i tråget kanske går lika bra isf tänker jag om men tnker just nu på att borra i blocket för att få ovanför oljenivån, men finns det bra och dåliga sätt att borra och gänga hål där?

mvh/ Fredrik
Fredrik Eriksson
2002 -72 RACE Grupp2 - http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=66354" onclick="window.open(this.href);return false;
Ford Mustang ht -66 http://mustang.535twinturbo.com/#1.251" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
jeppan
Posts: 251
Joined: 19 Dec 2005, 15:58
Location: Kallinge

Post by jeppan »

du får ju se så du inte bygger så att saker kan gå emot på nått vis bara. de sitter ju orginal där på 745 turbon. men varför du ska gänga förstår jag ju inte.
Jesper Gustavsson
0733/52 26 88
User avatar
3riksson
Posts: 568
Joined: 20 Nov 2005, 19:46
Location: Uppsala
Contact:

Post by 3riksson »

hur ska jag annars få fast oljeretur nipeln :S
Fredrik Eriksson
2002 -72 RACE Grupp2 - http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=66354" onclick="window.open(this.href);return false;
Ford Mustang ht -66 http://mustang.535twinturbo.com/#1.251" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
jeppan
Posts: 251
Joined: 19 Dec 2005, 15:58
Location: Kallinge

Post by jeppan »

ja man brukar ju pressa i eller svetsa :idea: :idea: ... finns ju smidigare sätt än att gänga i den stora storleken.

kolla hur det ser ut orginal istället sitter ju säkert någon oring eller något svårt att föklara men har du sätt returen på en b23 et från volvo så menar jag.
Jesper Gustavsson
0733/52 26 88
Post Reply