Chrille - BMW E30 M50 M-Tech II Turbo

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
Chrille
Posts: 2222
Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:

Post by Chrille »

Nisse Järnet wrote:Då får du köra med dubbla walbro :)


Får se hur det lbi nästa sommar då... orkar inte böka mer med pumpen.
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com

M5 S62 IMOLA II
User avatar
Chrille
Posts: 2222
Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:

Post by Chrille »

Borrade ur nitarna och delade packningen samt limmade alla lager samt även topp och block.

Drog sen i hop det... lär ju inte vara för lite lim ialla fall :)

Man ska ju ha packningsilikon i framkant men jag tog även lite i bakkant, eftersom jag har för mig att vissa har haft läckage där. var det dumt?

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com

M5 S62 IMOLA II
kristov
Posts: 568
Joined: 20 Nov 2005, 15:16
Location: Norge

Post by kristov »

Kan väl inte va bra att ha det kletet på kolvarna och cylinderväggarna?

Jag tycker det borde räcka att bara spruta på packningen.
User avatar
Vision79
Posts: 2571
Joined: 13 Sep 2006, 17:01
Location: SUNDSVALL
Contact:

Post by Vision79 »

Hm...skulle ha gjort en pappbit(ar) o lagt över kolvarna , vill inte ha en massa lim där i onödan!!
User avatar
Chrille
Posts: 2222
Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:

Post by Chrille »

Limmet lär väl turbon mumsa i sig rätt snabbt och spotta ut i downpipen...
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com

M5 S62 IMOLA II
User avatar
Chrille
Posts: 2222
Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:

Post by Chrille »

Vi startade upp polarens RX-7:a i går http://www.youtube.com/watch?v=VQ4Cw-wec1I så nu är man ju ännu mer sugen på att få igång Bimmern...
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com

M5 S62 IMOLA II
User avatar
peppe
Moderator
Posts: 4284
Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:

Post by peppe »

Ja nog brinner limmet upp för eller senare, frågan är ju bara när och hur bra det är och ha det fulle maskin, men dragen topp sitter som man brukar säga :)
User avatar
Chrille
Posts: 2222
Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:

Post by Chrille »

Ja det är nog ingen fara.

Nåt jag tänkte på är dock att hålen till vattenkanalerna är väldigt små i packningen, är det inte risk att de sätts igen av limmet?
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com

M5 S62 IMOLA II
Markus F
Posts: 661
Joined: 23 Nov 2006, 13:40
Location: Uddevalla

Post by Markus F »

Jag hade nog varit mer orolig för oljekanalen block-topp och tryckarna i så fall.
Men det kan nog gå bra, limmet ska ju inte torka och förhoppningsvis följer det med oljan.
Kolvringarna mår kanske inte heller bra av limmet.
Byt olja direkt efter första varmkörningen.
User avatar
ippe
Posts: 1370
Joined: 16 Nov 2007, 14:59
Location: skellefteå

Post by ippe »

Vilken hylsa blev det att du använde? Du har inte möjlighet att köpa ut en? Skulle uppskattas!!
User avatar
Chrille
Posts: 2222
Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:

Post by Chrille »

Det blev Biltemas.. men funkar säkert med vilken hylsa som helst, bara den är med 3/8 infästning.
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com

M5 S62 IMOLA II
User avatar
Chrille
Posts: 2222
Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:

Post by Chrille »

Lite nya bilder...
Är för trött för att skriva något nu så bilderna får tala för sig själv...

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com

M5 S62 IMOLA II
bmw_pelle
Posts: 472
Joined: 22 Nov 2005, 23:58
Location: Piteå

Post by bmw_pelle »

Ser ju fan ut som att de kan gå med M50 lutning med de grenröret, om du har tur så :)
Han fääjg tjöör ju bara, Hä sliir ju in't na!

It's not the fart that kills you, it's the smell!
User avatar
Chrille
Posts: 2222
Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:

Post by Chrille »

Ja det är väl Wastegate-röret som kan jävlas som du sa.

Svetsar fast skiten direkt i avgasdelen på turbon om bilfan ska hålla på o vara kaxig mot mig...
:evil:



Vi får hoppas det passar 8)
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com

M5 S62 IMOLA II
User avatar
Krillian
Posts: 2262
Joined: 20 Nov 2005, 15:25
Location: Eslöv

Post by Krillian »

Chrille wrote:Ja det är väl Wastegate-röret som kan jävlas som du sa.

Svetsar fast skiten direkt i avgasdelen på turbon om bilfan ska hålla på o vara kaxig mot mig...
:evil:



Vi får hoppas det passar 8)



men den WG kan du inte använda?

helt fel färg ju måste vara orange ;)
User avatar
Chrille
Posts: 2222
Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:

Post by Chrille »

Haha.. nä det går ju inte :)



Jag har nu i alla fall fått tag på E21 bromservo.


Behöver dock ha 325 E36 Motorfästen samt E28 535 motorkuddar innan jag kan lyfta i maskin... Är det någon som har detta som ligger o skräpar :roll:
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com

M5 S62 IMOLA II
User avatar
Konny
Posts: 1047
Joined: 12 Jun 2006, 19:26
Location: Finland, åland

Post by Konny »

Chrille wrote:Haha.. nä det går ju inte :)



Jag har nu i alla fall fått tag på E21 bromservo.


Behöver dock ha 325 E36 Motorfästen samt E28 535 motorkuddar innan jag kan lyfta i maskin... Är det någon som har detta som ligger o skräpar :roll:




tja!
Jag har fästen och EN kudde! blästrade och lackade fint som fan :wink: kan ju ta de via pm el msn
#KI Verkstad#
*970hk/1030nm M5 turbo bus bil. såld.. http://www.garaget.org/?car=102185
*750hk E30 Ålands starkaste 2007-08. Såld.. http://www.garaget.org/?car=25851
*650hk Mitsubishi Evo 4 http://www.garaget.org/?car=187583
Post Reply