F.D - Team VPM
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Här rullar det på.
Skönt o se att det går undan.
Med det där insuget antar jag att du kan köra med orginal bromsservo?
Skönt o se att det går undan.
Med det där insuget antar jag att du kan köra med orginal bromsservo?
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
chrille: nej tyvärr tog i... lite därför jag skaffade pedalställ också, då slipepr man bygga om och får lite fränstatus i kupen också..
Dagens skoj då:
Jansson berättade att dom bänkade en m50 hos ppf igår, med ungefär samma koncept, lite större snigel, men sämre kammar så kurvan vart sådär.. 699hk på HJULEN! räknar man 15% är det precis över 800hk i maskin...
rickard: jo föresten, dom mappade en sån motor jag har med ungefär samma koncept igår, och fick 699 på hjulen..
linda: åfan, det är ju bra.... .... Men hur ska du göra för att få ner det?
rickard: vadå, få ner i backen?
linda: ja precis, det är ju inte så kul att åka runt och spinna hela tiden.
rickard: HAHAHHAHAHAHA
sen förklarade jag om bakvagnen.. Kvinnan är underskattad vad gäller streetracing-knowledge! Hon steker =)
Så effekt lär bli det minsta problemet, 700 känns ganska safe att få.. andra bitar som ska stämma för att kunna åka på det.
Jultomten jansson hade varit hos ppf och hämtat mina grejer.. TACK SOM FAN I HELVETE, inte för att han kommer se det här men endå!
pics:
modell monster kammar
modell spara på allt drivaxlar
jag och emme funderar lite över ärligheten på dessa kammar.. sviktstål MY ASS!
happyday! Och en ny ARP bult till toppen kom också =) fint som fan ppf!
Dagens skoj då:
Jansson berättade att dom bänkade en m50 hos ppf igår, med ungefär samma koncept, lite större snigel, men sämre kammar så kurvan vart sådär.. 699hk på HJULEN! räknar man 15% är det precis över 800hk i maskin...
rickard: jo föresten, dom mappade en sån motor jag har med ungefär samma koncept igår, och fick 699 på hjulen..
linda: åfan, det är ju bra.... .... Men hur ska du göra för att få ner det?
rickard: vadå, få ner i backen?
linda: ja precis, det är ju inte så kul att åka runt och spinna hela tiden.
rickard: HAHAHHAHAHAHA
sen förklarade jag om bakvagnen.. Kvinnan är underskattad vad gäller streetracing-knowledge! Hon steker =)
Så effekt lär bli det minsta problemet, 700 känns ganska safe att få.. andra bitar som ska stämma för att kunna åka på det.
Jultomten jansson hade varit hos ppf och hämtat mina grejer.. TACK SOM FAN I HELVETE, inte för att han kommer se det här men endå!
pics:
modell monster kammar
modell spara på allt drivaxlar
jag och emme funderar lite över ärligheten på dessa kammar.. sviktstål MY ASS!
happyday! Och en ny ARP bult till toppen kom också =) fint som fan ppf!
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Fan vad ni jobbar på, kommer bli så jäkla fränt!
Mvh Mathias
Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
händer inte så mycket i garaget nu.. men de kommer en liten updaten ändå.
Har fått för mig att ja ska bli bra på o svetsa med tigen så ja har börjat o lära mig sakta men säkert..
jäkla pill men de är kul
inte illa pinkat..
Inte lika kul dagen efter.
och så va ja o pizza i väg o köpte nya fälgar idag..
lite mods på dessa då blir de nog bra..
Har fått för mig att ja ska bli bra på o svetsa med tigen så ja har börjat o lära mig sakta men säkert..
jäkla pill men de är kul
inte illa pinkat..
Inte lika kul dagen efter.
och så va ja o pizza i väg o köpte nya fälgar idag..
lite mods på dessa då blir de nog bra..
Oj oj oj Ivars & Karel vad ni jobbar, ser hur bra ut som helst
Själv har det hänt lite på cabben...lite
Har hänt lite i alla fall hos mig....
Det tog endast 3timmar /st att få ur dessa ur Ivars djävla skitbakdörrar
Men nu är dom ur och skall kantskäras......det är inte liksom bara att plasta och sen är det klart...6tim totalt att bara få ur dom ur pluggen!!!!!
Hur lång tid tror ni att det kommer att ta att få ur gjutningen sedan då ja ja det visar sig
Ivars huv har fått förstärkningarna....
Och här är den nu klar för att kantskäras, tyvärr så blir huvarna ur flippen inte helt perfekta så lite spackling och slipning måste till för att få dom helrt perfekta....men fördelen är att jag kan gjuta dom lite bredare så de passar bättre mot skärmarna
Ja för att klargöra till vissa som kan tycka att det tar tid med cabben så är det för att plastningen till kunder har tagit upp sjukt mycket tid.....samt att mina team medlemmar skall ju få lite godis också....
VPM kommer inte att ta åt sig så mycket mer plastning nu till kunder
innan 17 maj då cabben skall ut på utställning i Västerås
Förresten hela Team VPM skall stå i ett tält då så kom till Västerås 17maj för att beskåda våra bilar.....ha ha ha vem vet det kanske bara står 4fälgar och en stor snigel i tältet för min del
Visst det är Emmaboda då men vill man åka 100mil för att se det regna bort igen så gör man det.....eller så åker man till Västerås på riktigt härlig inomhus utställning
Karels baklucka som skall snart gjutas ur formen.....
Först måste den bara få lite förstärkningar på sig, det vita som nästan ser ut som mögel är vatten som kommer att dunsta bort sen...varför det är vatten där orkar jag inte svara på
Själv har man nu äntligen fått tillbaka blocket från PPF, Ohhhhhhh gud vad vackert, kvinnan åkte ur sängen och blocket och jag har blivit riktigt sams nu, så nu vore det väl själve fan om det uppstod sprickor i blocket, så tighta som vi blivit
Lite tight mellan pyramidringarna
Ha ha ha ha hände en ganska så rolig grej när man står och tar en kopp kaffe och tittar på bilen....ja ni vet när man har jobbet ett par timmar sen vilar man och bara står och tittar på bilen.....så gjorde jag med en kopp kaffe i handen....pang boom krasch sa det sen trillade halva bilen av pallbockarna.......jag var så trött så jag skrattade så tårana sprutade....
För märk väl hur många pallbockar som står under bilen.....på ena sidan....ha ha ha ha ibland skall man ju bara stämpla ut och åka hem
Nya m3 e30 innerskärmarna provmonterades, blir hur bra som helst när motorrummet blivit renoverat igen och skärmarna kan komma på....
Som sagt det är snuskigt tight att få dit m3 e36 stolarna i en e30 cab, men det går
Fins dom som säger vad skall du med så tunga stolar till och jag svarar, sitter såååååååå skönt idom samt att bilen skall vara en gatbil.....jag skiter i vikten totalt och får jag min planerade effekt i motorn så känns det som det till och med bara blir bättre med lite mer vikt på ekipaget
Golvet var så otroligt dåligt på passagerarsidan så hela den sidan böts ut till slut....
Jag kommer lägga ny golvmatta i hela bilen när allt är fördigkapat & svetsat......
Detta är ribborna som stolen skall stå på...med hålborrat och gängat....
Här i nedre delen på vänstra hörnet ser ni den 150x150cm stora tornet som bågen till buren skall stå på....har även tagit kort under ifrån så man verkligen ser att den är 150x150cm....
Lapptäcket börjar ta form....svetsens matarullar är helt slut så det är sååååå frustrerande att svetsa ibland men det är 6veckor leverans tid på nya rullar så man gör så gott det går det skall ändå läggas matta på det här sedan.....fyyyyyyyyy fan för att ha verktyg som inte fungerar som det skall......det blir ialla fall stabilt så ända in i hel...te
Sen har det ju hänt lite roliga grejer på växellåds fronten....
En ny Doug Nash låda har inhandlats som fungerar klockrent på gata med.......som ni ser så är dreven ganska så stabila
Hur många växlar tror ni att lådan har?
Så där då det var allt för idag och får önska alla en Glad Påsk.....
Mvh Hilda/Tean VPM
Själv har det hänt lite på cabben...lite
Har hänt lite i alla fall hos mig....
Det tog endast 3timmar /st att få ur dessa ur Ivars djävla skitbakdörrar
Men nu är dom ur och skall kantskäras......det är inte liksom bara att plasta och sen är det klart...6tim totalt att bara få ur dom ur pluggen!!!!!
Hur lång tid tror ni att det kommer att ta att få ur gjutningen sedan då ja ja det visar sig
Ivars huv har fått förstärkningarna....
Och här är den nu klar för att kantskäras, tyvärr så blir huvarna ur flippen inte helt perfekta så lite spackling och slipning måste till för att få dom helrt perfekta....men fördelen är att jag kan gjuta dom lite bredare så de passar bättre mot skärmarna
Ja för att klargöra till vissa som kan tycka att det tar tid med cabben så är det för att plastningen till kunder har tagit upp sjukt mycket tid.....samt att mina team medlemmar skall ju få lite godis också....
VPM kommer inte att ta åt sig så mycket mer plastning nu till kunder
innan 17 maj då cabben skall ut på utställning i Västerås
Förresten hela Team VPM skall stå i ett tält då så kom till Västerås 17maj för att beskåda våra bilar.....ha ha ha vem vet det kanske bara står 4fälgar och en stor snigel i tältet för min del
Visst det är Emmaboda då men vill man åka 100mil för att se det regna bort igen så gör man det.....eller så åker man till Västerås på riktigt härlig inomhus utställning
Karels baklucka som skall snart gjutas ur formen.....
Först måste den bara få lite förstärkningar på sig, det vita som nästan ser ut som mögel är vatten som kommer att dunsta bort sen...varför det är vatten där orkar jag inte svara på
Själv har man nu äntligen fått tillbaka blocket från PPF, Ohhhhhhh gud vad vackert, kvinnan åkte ur sängen och blocket och jag har blivit riktigt sams nu, så nu vore det väl själve fan om det uppstod sprickor i blocket, så tighta som vi blivit
Lite tight mellan pyramidringarna
Ha ha ha ha hände en ganska så rolig grej när man står och tar en kopp kaffe och tittar på bilen....ja ni vet när man har jobbet ett par timmar sen vilar man och bara står och tittar på bilen.....så gjorde jag med en kopp kaffe i handen....pang boom krasch sa det sen trillade halva bilen av pallbockarna.......jag var så trött så jag skrattade så tårana sprutade....
För märk väl hur många pallbockar som står under bilen.....på ena sidan....ha ha ha ha ibland skall man ju bara stämpla ut och åka hem
Nya m3 e30 innerskärmarna provmonterades, blir hur bra som helst när motorrummet blivit renoverat igen och skärmarna kan komma på....
Som sagt det är snuskigt tight att få dit m3 e36 stolarna i en e30 cab, men det går
Fins dom som säger vad skall du med så tunga stolar till och jag svarar, sitter såååååååå skönt idom samt att bilen skall vara en gatbil.....jag skiter i vikten totalt och får jag min planerade effekt i motorn så känns det som det till och med bara blir bättre med lite mer vikt på ekipaget
Golvet var så otroligt dåligt på passagerarsidan så hela den sidan böts ut till slut....
Jag kommer lägga ny golvmatta i hela bilen när allt är fördigkapat & svetsat......
Detta är ribborna som stolen skall stå på...med hålborrat och gängat....
Här i nedre delen på vänstra hörnet ser ni den 150x150cm stora tornet som bågen till buren skall stå på....har även tagit kort under ifrån så man verkligen ser att den är 150x150cm....
Lapptäcket börjar ta form....svetsens matarullar är helt slut så det är sååååå frustrerande att svetsa ibland men det är 6veckor leverans tid på nya rullar så man gör så gott det går det skall ändå läggas matta på det här sedan.....fyyyyyyyyy fan för att ha verktyg som inte fungerar som det skall......det blir ialla fall stabilt så ända in i hel...te
Sen har det ju hänt lite roliga grejer på växellåds fronten....
En ny Doug Nash låda har inhandlats som fungerar klockrent på gata med.......som ni ser så är dreven ganska så stabila
Hur många växlar tror ni att lådan har?
Så där då det var allt för idag och får önska alla en Glad Påsk.....
Mvh Hilda/Tean VPM
gissa om det är skillnad
nya drivaxlar, bakvagn kommer det bilder på sen.. urk...
har ändrat mina planer helt, ska köra på e36 direkt, något annat vore ju korkat... och vad passar då bättre än en cab? det här kommer bli nice..
eller hur HAHAHA, närå, caben sögs slut på sås bara.. vattenbladad soppa finns att hämta i vårat garage
328an fick prova mina nya regplåtar som kommer användas flitigt i sommar på turbofaran =) 60 mil för en plåt är väl värt =) tack elmia för inget, förutom en kul tripp med folket
nya drivaxlar, bakvagn kommer det bilder på sen.. urk...
har ändrat mina planer helt, ska köra på e36 direkt, något annat vore ju korkat... och vad passar då bättre än en cab? det här kommer bli nice..
eller hur HAHAHA, närå, caben sögs slut på sås bara.. vattenbladad soppa finns att hämta i vårat garage
328an fick prova mina nya regplåtar som kommer användas flitigt i sommar på turbofaran =) 60 mil för en plåt är väl värt =) tack elmia för inget, förutom en kul tripp med folket
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
urk, gammalt skitigt rostigt helvete igen då...
det var en fin vårdag men kallt som fan, full värme och nercabbat till meko och hämta rostlösning för aset till bultar... =)
vips, satt inte så jävligt precis..
drivaxlar före
diff nästan före, hade hammrat loss lite grann redan..
hämtade lite nya rimz a la 13" till e30in med den här porrsläden
haha, den ser sprayad ut, snacka om plåtren..
lite hammarlack på det där så blire nog bra..
750 och m535 kompletta drivaxlar, får se vilka knutar jag väljer, känns som de kvittar =)
brottsplats
dagen slutar med att jag tänker ta caben hem och till verkstan imorn för att lyfta upp och se vad det är som behöver bytas i bakvagnen... det behövs inte längre, bulten i framkant gick rakt av så det är bara att plocka ner diffen, och gänga upp till m12 och smeta dit igen med lite nya bussningar, vem vill köpa cab sen ?
det var en fin vårdag men kallt som fan, full värme och nercabbat till meko och hämta rostlösning för aset till bultar... =)
vips, satt inte så jävligt precis..
drivaxlar före
diff nästan före, hade hammrat loss lite grann redan..
hämtade lite nya rimz a la 13" till e30in med den här porrsläden
haha, den ser sprayad ut, snacka om plåtren..
lite hammarlack på det där så blire nog bra..
750 och m535 kompletta drivaxlar, får se vilka knutar jag väljer, känns som de kvittar =)
brottsplats
dagen slutar med att jag tänker ta caben hem och till verkstan imorn för att lyfta upp och se vad det är som behöver bytas i bakvagnen... det behövs inte längre, bulten i framkant gick rakt av så det är bara att plocka ner diffen, och gänga upp till m12 och smeta dit igen med lite nya bussningar, vem vill köpa cab sen ?
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
Doktorn wrote:Hilda: Lattjo växellåda, hur är dågg nash lådan stegad? Gett upp jericon?
Japp Jerricon har fått ny ägare, vill köra cabben på gata och byta lådor från gatkörning till strippenkörning var inget bra alternativ, samt att denna Doug Nash låda går det att växla snabbt med tvärr inte lika snabbt som Jerricon....
Jag och PV Johan böt lådor så nu har Jerricon hamnat i en PV på ca 790Hk på hjulen och Doug Nash lådan i cabben.....fick självklart en massa kontanter emellan....
Tror dettta kommer bli kanon men jag behöver nya splines/lameller till min 3skiviga Tilton koppling nu bara....
Någon som har och vill byta min 10 splines/lameller mot 18 splines/lamller till en 3-skivig tilton koppling..
Har inte utväxlingen framför mig och kommer inte ihåg den, får återkomma med det...
Mvh Hilda
dagens update.... efter ett långt arbetspass på meko idag i hela 4 timmar...
gjorde rent med min nyinköpta bräklen (av nån anledning har 12 burkar bromsrengörning redan tagit slut.. hö hö... sen matade jag i lyftarställ och lyftare i toppen...
vart inte mycket gods kvar efter bearbetningen för de nya fräna kammarna... they better be worth the money! =)
maska nya mördar diffen..
fått silverabsitens så den blev silver..
sen börjar favoritarbetet.. riva diffen på caben...
om man har en diff som klonkar på en e36:a.. gissa vilken bult som är pajj då? när det börjar klonka väldigt mycket altså...
här ser man lite av framtiden, jag vill ha en smal häck nertill på touringen.. jävla realcar super duper runk paket man fått med till pärlan, sponsra mig med ett orginal någon!
broms bak, broms fram, koppling
hade ju varit nice med stålomspunnet iofs =)
karel började mata lite el
jag gav mig på att dra batterikabeln lite snyggt
bakljus testkörda med extrabatteri, BARA framtill som måste kopplas in på elen =)
fördelningsblock tack snucke =)
batterifesten,, nu börjar det bli lite väl lammiga bilder här..
så vi passar för dagen =)
gjorde rent med min nyinköpta bräklen (av nån anledning har 12 burkar bromsrengörning redan tagit slut.. hö hö... sen matade jag i lyftarställ och lyftare i toppen...
vart inte mycket gods kvar efter bearbetningen för de nya fräna kammarna... they better be worth the money! =)
maska nya mördar diffen..
fått silverabsitens så den blev silver..
sen börjar favoritarbetet.. riva diffen på caben...
om man har en diff som klonkar på en e36:a.. gissa vilken bult som är pajj då? när det börjar klonka väldigt mycket altså...
här ser man lite av framtiden, jag vill ha en smal häck nertill på touringen.. jävla realcar super duper runk paket man fått med till pärlan, sponsra mig med ett orginal någon!
broms bak, broms fram, koppling
hade ju varit nice med stålomspunnet iofs =)
karel började mata lite el
jag gav mig på att dra batterikabeln lite snyggt
bakljus testkörda med extrabatteri, BARA framtill som måste kopplas in på elen =)
fördelningsblock tack snucke =)
batterifesten,, nu börjar det bli lite väl lammiga bilder här..
så vi passar för dagen =)
246km/h @ 8.79
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
203km/h @ 5.61
60 fot 1.32
@ 780whp
r.ivars wrote:Jansson berättade att dom bänkade en m50 hos ppf igår, med ungefär samma koncept, lite större snigel, men sämre kammar så kurvan vart sådär.. 699hk på HJULEN! räknar man 15% är det precis över 800hk i maskin...
är alleex bil du pratar om, vi räknade på 11% och då blev det 780hk i motorn om jag minns rätt
-
- Posts: 122
- Joined: 23 Nov 2005, 17:03
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Ska du köra mettis eller är det nåt jag missat i motorspecen?
Simon Markström 072-233 04 11
2009: 7.94 sek @ 285 km/h - med bara det bästa från http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2009: 7.94 sek @ 285 km/h - med bara det bästa från http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false;