Hur ska ja göra, mm50b25 eller m20b25?

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
User avatar
peppe
Moderator
Posts: 4284
Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:

Post by peppe »

Vad tycker du? Det är väll det som avgör i slutet. Folk har ju som man fått erfara rätt olika åsikter ang. M50 / M20 .. :)
User avatar
Viper89
Posts: 1958
Joined: 11 Oct 2006, 15:01
Location: Uppsala
Contact:

Post by Viper89 »

M20 - Det enda rätta :)

Mvh M20 nörd :P
Mvh Joakim Skagerlind - 0760 - 299 634
http://www.garaget.org/Viper89
E28 545 (951hp@1,8bar)
Rabiny
Posts: 191
Joined: 04 May 2006, 18:40
Location: Enköping

Post by Rabiny »

Tar du m50in så slipper du vipparmarna
BaCCoN
Posts: 680
Joined: 08 Jan 2007, 17:47
Location: Kungsängen

Post by BaCCoN »

Rabiny wrote:Tar du m50in så slipper du vipparmarna


Det finns billetvippor :twisted: :wink:
Linus Hedendahl
076 31 94 728

Bygger:

Malakitgrön E30 327 Turbo Touring -89
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=38747
User avatar
JErngren
Posts: 872
Joined: 10 Oct 2007, 14:34
Location: Nyköping

Post by JErngren »

BaCCoN wrote:
Rabiny wrote:Tar du m50in så slipper du vipparmarna


Det finns billetvippor :twisted: :wink:



Money, money, money..

Som sagt, med M50 slipper du svetsa i toppen och hålla på, spar pengar där. M50 saknar vippor som går av, spar pengar där. M50in har kedjedrivning, som ska hålla bättre än remmen (om servicen görs vid rätt tid), Dock så blir det mindre utrymme med en M50, men många har ju lyckats med att få ner stora pumpar ändå.. :D

Kör Ole, dole, doff :wink:
*Bmw E36 320 -92 (M52B28, M3-Optic, M-Killer)
*Bmw E30 320 Touring Turbo -89
User avatar
peppe
Moderator
Posts: 4284
Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:

Post by peppe »

Faktum är att då M20 vipporna går av är det ju i grund och botten handhavande fel rätt många gånger.
Post Reply