Värme paket på e36?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Värme paket på e36?
Har lite problem med en kokande bil. Bilen i fråga är en BMW 328 e36.
Problemet är somsagt att den kokar efter några minuters lugn körning plus att jag har ingen värme i kupen.
Har kollat vatten pumpen och den såg bra ut, har borrat termostaten så den ska vara öppen hela tiden men blir inge bättre av de.
Så funderar på om de e värme paketet som kärvar, vet nån här vad som är vanliga fel på e36:ernas värme paket?
Problemet är somsagt att den kokar efter några minuters lugn körning plus att jag har ingen värme i kupen.
Har kollat vatten pumpen och den såg bra ut, har borrat termostaten så den ska vara öppen hela tiden men blir inge bättre av de.
Så funderar på om de e värme paketet som kärvar, vet nån här vad som är vanliga fel på e36:ernas värme paket?
bilen var upphissad mycket i fram...men de där me flaskan får du allt ta och förklara lite närmare
Ska vel kanske till lägga att jag har hunnit köra med bilen 50 mil efter total renovering men utan värme i kupen. Men bilen hade alltid normal arbets temperatur, de här med att den går varm började första gången igår.
Ska vel kanske till lägga att jag har hunnit köra med bilen 50 mil efter total renovering men utan värme i kupen. Men bilen hade alltid normal arbets temperatur, de här med att den går varm började första gången igår.
Hade du värmen på fullt i kupen när du luftade?
Fredrik Eriksson
2002 -72 RACE Grupp2 - http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=66354" onclick="window.open(this.href);return false;
Ford Mustang ht -66 http://mustang.535twinturbo.com/#1.251" onclick="window.open(this.href);return false;
2002 -72 RACE Grupp2 - http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=66354" onclick="window.open(this.href);return false;
Ford Mustang ht -66 http://mustang.535twinturbo.com/#1.251" onclick="window.open(this.href);return false;
På mitt jobb brukar vi få blåsa med tryckluft i överfyllnadsslangen(den som går från expansionskärlet till toppen på kylaren) det funkar klockrent iaf på cadillac. . De är värt ett försök iaf.
Linus Hedendahl
076 31 94 728
Bygger:
Malakitgrön E30 327 Turbo Touring -89
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=38747
076 31 94 728
Bygger:
Malakitgrön E30 327 Turbo Touring -89
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=38747
- Overcharged
- Posts: 1874
- Joined: 08 Dec 2005, 12:12
- Location: Skummeslöv, Halland
- Contact:
BaCCoN wrote:På mitt jobb brukar vi få blåsa med tryckluft i överfyllnadsslangen(den som går från expansionskärlet till toppen på kylaren) det funkar klockrent iaf på cadillac. . De är värt ett försök iaf.
det sitter tyvärr inbyggt expansionskärl på m50, men det går ändå?
//Rickard Wersch
Projekt:
535 E34 Turbo
M3 E36 3.0 Coupé
Projekt:
535 E34 Turbo
M3 E36 3.0 Coupé
Har du bytt vattenpump? Standardfelet är att hjulet lossnar från axeln. Ingen cirkulation, ingen värme, kokande motor.
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090