AndreasT - e36 3.2l Turbo, 912whp
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Jo det börja suga lite i kroppen nu när sommaren närmar sig.
Nu är motorrum slipat och lackat iallafall, ingen kanon finish men bättre än innan iallfall. Jag och kameran är väl inte helt tighta men alltid något med lite bilder!
Vev och arp på plats, alla lagerspel uppmätta och noterade.
Kolvarna satte jag upp i fräsen och fräste djupare ventilurttag, viktade därefter kolvarna till +-0.1g noggranhet. Stakarna är uppmättad sedan tidigare och är upphonade till rätt mått.
Modifierade en kona för montera kolvarna, bråkade först med universal kolvringskompressor men svor som fan! Bästa verktyget hittills jag tillverkat!
Toppen redo:
Bottendel snart klar:
Nu är motorrum slipat och lackat iallafall, ingen kanon finish men bättre än innan iallfall. Jag och kameran är väl inte helt tighta men alltid något med lite bilder!
Vev och arp på plats, alla lagerspel uppmätta och noterade.
Kolvarna satte jag upp i fräsen och fräste djupare ventilurttag, viktade därefter kolvarna till +-0.1g noggranhet. Stakarna är uppmättad sedan tidigare och är upphonade till rätt mått.
Modifierade en kona för montera kolvarna, bråkade först med universal kolvringskompressor men svor som fan! Bästa verktyget hittills jag tillverkat!
Toppen redo:
Bottendel snart klar:
Ser väldigt tjusigt ut! Jag antar att du har lagt ner säljplanerna eller?
Bonje Larsson Ejdetjärn 070-2203537
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
- Overcharged
AndreasT wrote:Tackar, jag är inte omöjlig om nån ger mig ett väldigt bra bud. Men som någon nämnde, bättre bygga klart den och sälja framöver i sådannafall.
Men nu vill jag bara få klart den å gasa, får ge fan å kolla på ekonomin framöver bara
Härligt
du kommer garanterat inte att ångra dig och det här är troligtvis ekonomiskt bättre på sikt plus att du kommer ha förbannat kul och prestera grymt
Per Grafström
perper_87@hotmail.com
maila om ni vill ha nr.
Sveriges fräschaste 318is?
garage hyres i övik
perper_87@hotmail.com
maila om ni vill ha nr.
Sveriges fräschaste 318is?
garage hyres i övik
Så nu har pryramidringar pillats på plats samt toppen trillat på plats.
Nästa steg är att justera in ventilspelet, så har mätt upp nuvarande spel och beställt nya shims.
Började montera saker runt omkring istället. Ventilkåpan skall lackeras om, var en krymplack men blev inget bra alls.
Gjorde en adapter mellan urtrampningslager och tiltonkopplingen som jag hoppas skall fungera fint. Skall punkta fast den imorgon.
Nästa steg är att justera in ventilspelet, så har mätt upp nuvarande spel och beställt nya shims.
Började montera saker runt omkring istället. Ventilkåpan skall lackeras om, var en krymplack men blev inget bra alls.
Gjorde en adapter mellan urtrampningslager och tiltonkopplingen som jag hoppas skall fungera fint. Skall punkta fast den imorgon.
Last edited by AndreasT on 13 Mar 2008, 23:50, edited 1 time in total.
grymt läcker finish..kör du org s50 lutning eller är det andra org motorfästen..?
Bmw M3 E46 817whp 927wnm 1.9bar
Bmw M3 E46 Bruksbil
Bmw E36 M50 2.8 turbo 610whp-705nm@1.8bar (såld)
Sponsorer:
Cp-service
PS-tuning
Den som alltid går i andras fotspår kommer aldrig komma fram först!!
Mvh:Peter
0730468169
Bmw M3 E46 Bruksbil
Bmw E36 M50 2.8 turbo 610whp-705nm@1.8bar (såld)
Sponsorer:
Cp-service
PS-tuning
Den som alltid går i andras fotspår kommer aldrig komma fram först!!
Mvh:Peter
0730468169