Turbo kompressor
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Turbo kompressor
Nån som kan nått om att turbo konvertera en redan kompressor konverterad 328 med m50b25 block. Är eventuelt lite små sugen på de, så tänkte kolla om nån vet hur snuskigt dyrt det kan bli? Vet att Styling kompaniet gjorde nått sånt med en Bmw eller? Har för mig att jag sett en film på den
www.hilmersson-racing.com läs lite där och ladda hem filmen från hans sida när han är med i Mera Motor
jahg har just byggt i bägge turbo å kompressor i min supra mk3.
rätt balllt
jag kör dem i serie, dvs turbon flåsar in i kompressorn...
finns gott om vrid å massor av toppeffekt...
"tricket" är att ha ganska stor både turbo å kompreresor.
min teori är att utnyttja ganska lite flöde från kompredssorn för att den ska ge så bra verkningsrad som möjligt.
å med turbon välj en aniungens "för stor" turbo så dne inte ger massa onödigt mottryck som sabbar motorns grundeffekt...
med tanke på att kompressorn laddar redan från botten så drar man lätt igång en vä'ldigt stor tutbo.
å med tanke på att man nyttjar kompressorn ganska snällt så kommer den föhoppningvis inte sno så mycket effekt på varv heller...
har inte bromsat min än men...
rätt balllt
jag kör dem i serie, dvs turbon flåsar in i kompressorn...
finns gott om vrid å massor av toppeffekt...
"tricket" är att ha ganska stor både turbo å kompreresor.
min teori är att utnyttja ganska lite flöde från kompredssorn för att den ska ge så bra verkningsrad som möjligt.
å med turbon välj en aniungens "för stor" turbo så dne inte ger massa onödigt mottryck som sabbar motorns grundeffekt...
med tanke på att kompressorn laddar redan från botten så drar man lätt igång en vä'ldigt stor tutbo.
å med tanke på att man nyttjar kompressorn ganska snällt så kommer den föhoppningvis inte sno så mycket effekt på varv heller...
har inte bromsat min än men...