ÅÅÅ nu är motorn i mitt garage
Det blev en lång dag. Var o hämtade min motor hos Hulta på Åland. Passade på att kika lite på hans bygge. Såg mycket fint ut Hulta.
Nu står min snurra på stativet. Imorgon ska jag åka o pressa oljeslang till turbon, fixa generatorrem, insuget ska lämnas iväg på polering mm.
Sen ska jag provmontera motorn i bilen och kolla om nått måste göras om. Tyvärr måste downpipen göras om.. Den tar i plastkåpan på ventilkåpan nu.
Nu sitter växellåda, kardan, kardanring, spakställ, tryckröret på turbosidan sitter de med.
Ska köpa stift imorrn och montera dit spolarna. Börja montera kabelhärvan, är väl typ en kabel som ska förlängas. Ska börja bygga tryckrör på andra sidan med.
Hur har alla andra gjort när de behövs längre gasvajer? Den som sitter org är ju för kort.
Allt med sprutet är färdigt nu. köpt lite slangar så jag kan fixa ihop tryckröret på enda sidan. Sen måste jag köpa ny kylare för den jag har nu var för bred. Jag fick dit kylaren med går inte att få på en slang. pjället är i vägen då..
Bäckis wrote:Volvo 240 tidigt 80-tal. Olika på olika motoralternativ, men alla större bildelskedjor kan kolla längd, och det är den längsta vi kör jämnt.
Bilen lever! Startade den idag 00:30. Låter mkt rå med bara downpipe
Väntar bara på elfläkten. sen ska avgassystemet fixas bara. sen är de dags för mappning.