varmkörning

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
o-johansson

varmkörning

Post by o-johansson »

hej jo varmkörning av motor
har inte LM eller lamndasonden eller tomgångs motorn i och tängte varmköra innan spruttet ska monteas
kommer allså göra dete med orginal box
är det bra eller är det dåligt
den går ju inte så rent om man säger så och kommer vell ligga på typ 1500-2000 varv för att ha en tomgång i huvetaget

mvh ola
BMW 325 ik 88 Turbo
o-johansson

Post by o-johansson »

allså är det inte så bra eller........ när ingen svarar
BMW 325 ik 88 Turbo
p_stman

Post by p_stman »

bilen går väl troligtvis inte alls utan LMM.. men utan tomgångsmotor och lambda, det funkar nog..
o-johansson

Post by o-johansson »

joåå det är det den gör kan hålla ett varv på 1500 och uppot utan att den dör körde den typ 100m så funkar gör den

allså jag vill bara få den varm så jag kan dra åt bultarna i toppen
men jag vill ju inte förstöra nått annat
det är därför jag frågar

mvh ola
BMW 325 ik 88 Turbo
Henka.

Post by Henka. »

Hmm, hur kan motorn överhuvudtaget veta hur mycket bränsle den skall ha då LMM:en är borta? Vad är det för motor? M20? Isåfall är det väl inget problem att efterdra bultarna fast dessa grejer är på plats?
Henrik Back
peppe
Moderator

Post by peppe »

Den går ju på ett basvärde om LMM pajjar, jag misstänker att om du ligger efter E4:an och smeker så lär motorn inte tvär dö om LMM pajjar.
o-johansson

Post by o-johansson »

Henka. wrote:Hmm, hur kan motorn överhuvudtaget veta hur mycket bränsle den skall ha då LMM:en är borta? Vad är det för motor? M20? Isåfall är det väl inget problem att efterdra bultarna fast dessa grejer är på plats?

nä om bilen skulle vara orginal då skulle dom vara monterade men nu ska jag inte använda skiten. men nu ska ett sprut på och och det ska inte monteras i mitt garage + att jag inte vill ha nån luft i kylarsystemet när vi har monterat sprutet

mvh ola
BMW 325 ik 88 Turbo
Post Reply