Oljefilterhus
Moderators: Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Snekast
Oljefilterhus
Vill köpa ett oljefilterhus till s50 som skall ha uttag för oljekylare! (Och passa M50..)
Skicka PM om du har något!
Mvh
Skicka PM om du har något!
Mvh
Last edited by 525mannen on 24 Dec 2007, 01:20, edited 1 time in total.
-
Kan nog svara åt trådskaparen, syftet är att få ut o ingång till oljekylare. M50 har inga bra ställen att få ut och in olja till oljekyl, men det har S50. Alternativet är att svetsa om befintligt oljefilterhus och sedan ha en extern filterhållare och oljekyl. Så gjorde jag i slutändan för ingen hade eller ville sälja sitt S50-filterhus...
God jul föresten
God jul föresten
Peter_1982 wrote:Kan nog svara åt trådskaparen, syftet är att få ut o ingång till oljekylare. M50 har inga bra ställen att få ut och in olja till oljekyl, men det har S50. Alternativet är att svetsa om befintligt oljefilterhus och sedan ha en extern filterhållare och oljekyl. Så gjorde jag i slutändan för ingen hade eller ville sälja sitt S50-filterhus...
God jul föresten
WORD!
Detsamma, god jul på er alla!
Andreas K wrote:ersätt filtret med ett lock med två slang anslutningar och montera en extern filterhållare med inbyggda utgångar finns på dalhems.
Ja det lutar verkligen mot det nu.. Vet du hur huset ser ut då man kapat isär det? har förstått att det går någon form av rör upp i mitten iaf(?)
Är det som 2st kammare innuti eller?
Tack för uppgifterna ang dalhems, har funderat på vars de finns att köpa!
Andreas K wrote:vilket menar du? locket på motorn är bara ett lock med två kanaler, ut från pumpen och in i motorn. Tror jag gav ca 400kr för mitt lock och filterhållare men det var utan anslutning för oljekyl (finns ju det med) mitt kyl sitter bara i serie med detta (utan termostat)
Menar original m50 filterhuset, hur det ser ut då man kapat isär det för att "lägga på locket".
Vad ligger du på för oljetemp då du kör med kylaren i serie?