Hej!
Jag undrar lite hur bilen beter sig om någon ventil inte är i riktigt rätt läge eller trasig. har en 318is det är så att den går orent. när man kör bilen normalt så går den på alla cylindrar sen gasar man fullt så börjar den bara bluddra. den kan gå rent mellan 2-5000 sen över de börjar den bluddra igen vad kan felet vara.
Ventiler.
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Nisse Järnet
Låter som tändkablarna eller fördelarlocket isåfall. Om stiftet inte klipper till ordentligt så lagras ju massa sot på stiftet och tändningen kommer inte bli fullständig.
mvh Mathias
mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
pelko wrote:Låter som tändkablarna eller fördelarlocket isåfall. Om stiftet inte klipper till ordentligt så lagras ju massa sot på stiftet och tändningen kommer inte bli fullständig.
mvh Mathias
Jag lånade tändspolar å grejer av en kompis men blev ingen skillnad och hans grejer ska då funka.men jag bytte dock inte stift innan jag testade kankse skulle göra de å låna allt i tändningsväg igen.
Bolaget wrote:pelko wrote:Låter som tändkablarna eller fördelarlocket isåfall. Om stiftet inte klipper till ordentligt så lagras ju massa sot på stiftet och tändningen kommer inte bli fullständig.
mvh Mathias
Jag lånade tändspolar å grejer av en kompis men blev ingen skillnad och hans grejer ska då funka.men jag bytte dock inte stift innan jag testade kankse skulle göra de å låna allt i tändningsväg igen.
Smart idé
mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com