Ventiler.

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
Bolaget

Ventiler.

Post by Bolaget »

Hej!

Jag undrar lite hur bilen beter sig om någon ventil inte är i riktigt rätt läge eller trasig. har en 318is det är så att den går orent. när man kör bilen normalt så går den på alla cylindrar sen gasar man fullt så börjar den bara bluddra. den kan gå rent mellan 2-5000 sen över de börjar den bluddra igen vad kan felet vara.
Nisse Järnet

Post by Nisse Järnet »

Låter mer som tändning eller soppa, kolla pump, filter, stift, kablar, även triggergivare och sånt kul :)
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
Bolaget

...

Post by Bolaget »

ja det tycker jag med,kan ju tillägga att om man byter stift så går den normalt en stund sen går den som skit igen. inge kul iaf.
pelko

Post by pelko »

Låter som tändkablarna eller fördelarlocket isåfall. Om stiftet inte klipper till ordentligt så lagras ju massa sot på stiftet och tändningen kommer inte bli fullständig.

mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
Bolaget

Post by Bolaget »

pelko wrote:Låter som tändkablarna eller fördelarlocket isåfall. Om stiftet inte klipper till ordentligt så lagras ju massa sot på stiftet och tändningen kommer inte bli fullständig.

mvh Mathias

Jag lånade tändspolar å grejer av en kompis men blev ingen skillnad och hans grejer ska då funka.men jag bytte dock inte stift innan jag testade kankse skulle göra de å låna allt i tändningsväg igen.
pelko

Post by pelko »

Bolaget wrote:
pelko wrote:Låter som tändkablarna eller fördelarlocket isåfall. Om stiftet inte klipper till ordentligt så lagras ju massa sot på stiftet och tändningen kommer inte bli fullständig.

mvh Mathias

Jag lånade tändspolar å grejer av en kompis men blev ingen skillnad och hans grejer ska då funka.men jag bytte dock inte stift innan jag testade kankse skulle göra de å låna allt i tändningsväg igen.

Smart idé ;)

mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
Fejky

Post by Fejky »

Byt stiften till att börja med:P
Bolaget

Post by Bolaget »

Fejky wrote:Byt stiften till att börja med:P

jag tro ja gör så,bli nor enklast så :)
Post Reply