AndreasT - e36 3.2l Turbo, 912whp
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
AndreasT wrote:Var bara en del på skärmkanten som nött mot däcket tidigare som var åt helvete. I övrigt är den i bra skick.
Fick hem lite mer prylar:
Sedan har det väl slagit snett i hvududet på mig, för nu har jag besämt mig för ställa upp motorn och bygga toppmonterad turbo, alu insug tillsammans med torrsump.
Är dämparen en "turbo dämpare" ? , en polare körde med Apple dämpare ej avstämd för turbo o brände upp den ganska omgående
Hmm, ingen anning faktiskt angående dämparen ,vart satt hans dämpare? Lät ju inget skoj
Hittade en film från effektmätningen med m50 motorn i somras om det roar någon. Gick bra gjorde den iallafall, så nu är man sugen få på klart nya motorn. Tror det är vid 1.5-1.7bar på filmen
Film
Hittade en film från effektmätningen med m50 motorn i somras om det roar någon. Gick bra gjorde den iallafall, så nu är man sugen få på klart nya motorn. Tror det är vid 1.5-1.7bar på filmen
Film
Vision79 wrote:AndreasT wrote:Var bara en del på skärmkanten som nött mot däcket tidigare som var åt helvete. I övrigt är den i bra skick.
Fick hem lite mer prylar:
Sedan har det väl slagit snett i hvududet på mig, för nu har jag besämt mig för ställa upp motorn och bygga toppmonterad turbo, alu insug tillsammans med torrsump.
Är dämparen en "turbo dämpare" ? , en polare körde med Apple dämpare ej avstämd för turbo o brände upp den ganska omgående
Appledämparna är väl gjorda för V8 och Turbo-bilar, har haft min Apple Slimbore 3" på i över ett år, låter inte mycket mer nu än vad den gjorde när den var ny, så jag tycker dom är kalas.
Åhh drake vad det plenumet flexade när det fick smaka ladd! Det hade nog inte blivit så långlivat har jag en känsla av..
Motorn lät fint btw!
Motorn lät fint btw!
Bonje Larsson Ejdetjärn 070-2203537
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
Låter bra angående dämpare, det återstår och se i sommar =)
Nu såg man det flexade ganska tydligt då det reflekterades ljus och ytan var polerad. Det sitter 5st 10mm pinnar i och utan dom hade plenumet inte överlevt länge vid det laddtrycket, men det satt ju fortfarande ihop efter några hundra mil så det lever nog ett bra tag till tror jag
Nu såg man det flexade ganska tydligt då det reflekterades ljus och ytan var polerad. Det sitter 5st 10mm pinnar i och utan dom hade plenumet inte överlevt länge vid det laddtrycket, men det satt ju fortfarande ihop efter några hundra mil så det lever nog ett bra tag till tror jag
Trevlig film, skönt orr i kärran..
Angående insuget är det nog lugnt, mitt rör sig lika mycket och har hållt länge nu.. Men du har väl säkert sålt det så de är väl skitsamma..
Angående insuget är det nog lugnt, mitt rör sig lika mycket och har hållt länge nu.. Men du har väl säkert sålt det så de är väl skitsamma..
Äger en 10 sek e36:a =) Bästa et: 10.27@239.4
830whp & 906nm
Motor effekt
Ca: 932hk & 1015nm
www.insanity.se
830whp & 906nm
Motor effekt
Ca: 932hk & 1015nm
www.insanity.se
angående kamdreven, såhär fräste ja bmwfreddes kamdrev:
M50 2.8L Turbo 900NM@4500Rpm
Bästa ET: 10,72
Bästa 60fot: 1,56
Bästa top speed 210km/h
Projekt tråd:
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=3732
Bästa ET: 10,72
Bästa 60fot: 1,56
Bästa top speed 210km/h
Projekt tråd:
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=3732
Fan va fräsha dem va då! Hur var det med mönstret?
Fått tag på lack då du börjar strippa bilen?
mvh Mathias
Fått tag på lack då du börjar strippa bilen?
mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
- bmw_fredde
- Posts: 4015
- Joined: 20 Nov 2005, 19:25
- Location: Vadstena
finns det någon billigare replika av dom där fälgarna?
nissan micra 1000cc turbo 122whp 174wnm 1,2bar
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=42959" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=42959" onclick="window.open(this.href);return false;