SNYTMYTEN #2 och dom 3 krigarna.
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Okej, då kan vi utesluta att någon mupp har varit och haxxat elsystemet. Då kanske det mest troligt bara är fel på spaken
Sedan så lyser vänster bakljus då man stänger av och trycker in spaken, får lägga av pluspolen om kvällarna nu tills VEMS och huvudströmbrytaren åker in.
Ska testa åka på skroten och byta spak, nu blev jag glad
Sedan så lyser vänster bakljus då man stänger av och trycker in spaken, får lägga av pluspolen om kvällarna nu tills VEMS och huvudströmbrytaren åker in.
Ska testa åka på skroten och byta spak, nu blev jag glad
- Micke johansson
- Posts: 2175
- Joined: 17 Jul 2006, 21:30
- Location: Umeå
Hehe låna och låna har redan tagit blinkersspaken så det går nog bra men han får skjutsa mig när vi ska ha delar till min bil
Mikael Johansson
070-3559859
k1k1_@hotmail.com
E30: 327 9.86/227kmh 18år
E30: 325 Mtech2 + M50turbo
S4: Audi 20v - 1000whp
070-3559859
k1k1_@hotmail.com
E30: 327 9.86/227kmh 18år
E30: 325 Mtech2 + M50turbo
S4: Audi 20v - 1000whp
har du inte lamptjosan å reglagen kvar i orangecaben? eller blev den jätterensad? eller kanske bara har snöat över? glömde artikelnummret på bultarna hemma på pthlm då ja var där. men de kan jag nog fixa imorn på dan. ring!
MVH Micke
MVH Micke
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
För att inte nöta på liket så bogserade vi hem den från bilprovningen, lär bogsera tebax också inte nöta på det redan så slitna vevlagret som ropar efter hjälp.
Lyst förbannad på Umeås bilister är jag, snacka om sopor. Tror dom sämsta bilförarna i Sverige finns här i Umeå.. Jag får blödande magsår varje gång jag jag i traffiken här.
Lyst förbannad på Umeås bilister är jag, snacka om sopor. Tror dom sämsta bilförarna i Sverige finns här i Umeå.. Jag får blödande magsår varje gång jag jag i traffiken här.
Ja vilken jävla dag. Prakt exemplar på att det kan börja bra som fan och sluta i kaos.
* Byte av bromslang vänster fram - CHECK, 4min 12sec
* Fjäder höger fram av - CHECK, 10min 18sec
* Vindrute spolning - CHECK, låt tina 24h 23sec
* Svetsa avgasystem - Piss rappel
Helt sjukt vilket flyt vi börjar dagen med, bromslang, fjäder allt går i bra takt och blir bra. Plockar ned avgasystemet för att svetsa hålen som vi försökte avgaspasta inför bes.
Mja gasen var ju slut i svetsen hemma (Micke!!!!!) så vi åkte till Brunnsborrarna och lånade deras as svets med rör tröd, vi brände ihop skiten.
Kommer hem, klipper ut packningar och donar samt monterar mot grenrör med avgaspasta (vi var skit seriösa) och sedan då vi ska docka ihop med resten så är ena jävla röret 5cm för kort, måste blivit error då vi svetsade, försökte kapa och böjja till men det gick inte.
Vi fick slita ned allt igen och kapa det på golvet får åka och svetsa det imorgon och lappa ihop skiten med några plåt bitar.
- Så det som återstår är ju parkerings belysningen och den tar vi sist tänkte jag, blir lite förseningar nu då röret inte ville funka med det löser vi som sagt imrogon på morgon.
Tycker lite synd om junior som allt fick höra hur värdelös han var idag då jag blev sur, gasen var slut, röret passade inte, han var en skit unge e.t.c.
Tur han står ut med mig, men efter 16 år lär han vara van. Värt att tillägga är ju att han är rätt bra på reta upp mig också, tjurig som han är.
Hehe.
Mysko snubbe kom till garaget, trodde han skulle städa men det vart något annat.
Micke har redan hunnit dekaltrimma bilen, hehe.
Nu sitter det en fjäder där som inte är AV, junior hittade på vinden. Fan vad bra det är med en vid och div. lagrings utrymmen.
Näe, sista rycket imrogon sedan så går den förhoppningsvis igenom bes. på måndag, då lär vi börja trycka boostar prylar som några skadade giraffer.
Mvh
* Byte av bromslang vänster fram - CHECK, 4min 12sec
* Fjäder höger fram av - CHECK, 10min 18sec
* Vindrute spolning - CHECK, låt tina 24h 23sec
* Svetsa avgasystem - Piss rappel
Helt sjukt vilket flyt vi börjar dagen med, bromslang, fjäder allt går i bra takt och blir bra. Plockar ned avgasystemet för att svetsa hålen som vi försökte avgaspasta inför bes.
Mja gasen var ju slut i svetsen hemma (Micke!!!!!) så vi åkte till Brunnsborrarna och lånade deras as svets med rör tröd, vi brände ihop skiten.
Kommer hem, klipper ut packningar och donar samt monterar mot grenrör med avgaspasta (vi var skit seriösa) och sedan då vi ska docka ihop med resten så är ena jävla röret 5cm för kort, måste blivit error då vi svetsade, försökte kapa och böjja till men det gick inte.
Vi fick slita ned allt igen och kapa det på golvet får åka och svetsa det imorgon och lappa ihop skiten med några plåt bitar.
- Så det som återstår är ju parkerings belysningen och den tar vi sist tänkte jag, blir lite förseningar nu då röret inte ville funka med det löser vi som sagt imrogon på morgon.
Tycker lite synd om junior som allt fick höra hur värdelös han var idag då jag blev sur, gasen var slut, röret passade inte, han var en skit unge e.t.c.
Tur han står ut med mig, men efter 16 år lär han vara van. Värt att tillägga är ju att han är rätt bra på reta upp mig också, tjurig som han är.
Hehe.
Mysko snubbe kom till garaget, trodde han skulle städa men det vart något annat.
Micke har redan hunnit dekaltrimma bilen, hehe.
Nu sitter det en fjäder där som inte är AV, junior hittade på vinden. Fan vad bra det är med en vid och div. lagrings utrymmen.
Näe, sista rycket imrogon sedan så går den förhoppningsvis igenom bes. på måndag, då lär vi börja trycka boostar prylar som några skadade giraffer.
Mvh
smid. går framåt iaf snart får ni smida på turboprylarna pmar artikelnummre på dräparbultarna iaf.
MVH Micke
MVH Micke
Mikael Westerlund
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
070-5611667
bra.snyt@gmail.com
Fat people are harder to kidnap
BMW 318is E30 Ombyggt fordon M50 Turbo.
ET 10.44@217km/h
peppe wrote:Sedan så lyser vänster bakljus då man stänger av och trycker in spaken, får lägga av pluspolen om kvällarna nu tills VEMS och huvudströmbrytaren åker in.
Var det på vänster fram posljuset var dött också? Bmw har ju lyxen att fram och bakljus tänds när man har bilen avstängd och lämnar blinkerspaken åt det hållet (så den syns övergiven).
Fast det ska ju inte vara igång om spaken är i neutral... testa byt spak som ni kommit över och funkar inte det så sno relä-styrström från andra sidans p-ljus.
Peter Strandberg
Ingen av p-ljusen funkar!
Skall ta tag i det där nu idag, kolla lamporna, säkringarna, reläna samt byta spak.
Funkar det inte efter de måste jag nog spränga bilen för då har jag gjort allt jag kan för att påverka elsystemet.
F.ö. så tror jag det har skenat lite igen, lutar åt en svetsad M20B25 topp med Z45 kamaxel, och då måste man ju automatiskt ha ställbart kamdrev.
Men jag vet inte, funderar på att hålla igen och spara toppen, kamaxel och drev till senare. Nästa sommar kanske eller bah..
Skall ta tag i det där nu idag, kolla lamporna, säkringarna, reläna samt byta spak.
Funkar det inte efter de måste jag nog spränga bilen för då har jag gjort allt jag kan för att påverka elsystemet.
F.ö. så tror jag det har skenat lite igen, lutar åt en svetsad M20B25 topp med Z45 kamaxel, och då måste man ju automatiskt ha ställbart kamdrev.
Men jag vet inte, funderar på att hålla igen och spara toppen, kamaxel och drev till senare. Nästa sommar kanske eller bah..
Tjena AT!
Ja den hittade hit, den låg ju på blocket och bara bad om det
Idag så har vi fått våran catchtank klar, det är modell överdrivet stor men det är coolt på en isbil.
Sedan har vi med den tvivelaktiga mig'en fixat avgasystemet + lite mer avgaspasta det andvänder man alltid.
Positions ljusen var skit enkla att laga bara stoppa i två lampor, HAHAH. Jag som hade gruvat mig som sjutton.
Men p-ljus fram och bak lyser även fast man stänger av på knappen och tädningen man måste rycka en batteri pol men det var då skitsamma, nu hoppas jag bara den går igenom imorgon annars blir jag fan sprängd.
Vi vill ju börja meka på riktigt.
Mvh
Ja den hittade hit, den låg ju på blocket och bara bad om det
Idag så har vi fått våran catchtank klar, det är modell överdrivet stor men det är coolt på en isbil.
Sedan har vi med den tvivelaktiga mig'en fixat avgasystemet + lite mer avgaspasta det andvänder man alltid.
Positions ljusen var skit enkla att laga bara stoppa i två lampor, HAHAH. Jag som hade gruvat mig som sjutton.
Men p-ljus fram och bak lyser även fast man stänger av på knappen och tädningen man måste rycka en batteri pol men det var då skitsamma, nu hoppas jag bara den går igenom imorgon annars blir jag fan sprängd.
Vi vill ju börja meka på riktigt.
Mvh
Att några ljus lyser när ni stängt av är ett jordfel. Jag hade samma fel på min. Jag tror att det var jordpunkten på vänster innerskärm som glappade på min.
/Anders
E30 EVO 335
E30 EVO 335
suddis wrote:haha det där är en som går i min pararell klass bil, han sa att han som köpte den måste ju vara dum ihuvet så slut som den var
Ja Mp3 stereo, 6,9 or och baslåda med två 10" eller vad sjutton det nu var, vinterdäck i helt ok eller bra skick kanske man bör säga.
Pris 4.000 kr, om han eller jag är en idiot återstår ju att se. Lär duga som sladdar bil åt mig och bror i vilket fall, och den är super fresh om man ser till rosten som brukar vara på dom.
Som sagt, återstår att se. Han kan ju få en åktur med idioten då jag kommer till Piteå med häcken är ju uppe hos flp och Worre titt som tätt
AndersJ wrote:Att några ljus lyser när ni stängt av är ett jordfel. Jag hade samma fel på min. Jag tror att det var jordpunkten på vänster innerskärm som glappade på min.
Okej får kolla över det, allt annat funkar ju nu i vilket fall..
Kul fakta
Jag och Micke.H skulle dra skiten till SBP nu ikväll. Innan jag och bror lämmnade bilen ute strax innan middagen så spolade vi igenom systemet (spolarvätska alltså) för att försäkra oss om att inget vatten eller dyl. fanns kvar.
Men nu då jag och Micke.H skulle fara som sagt så hade skiten frusit. Bankade lite på huven och då hoppade skiten igång. Vi spolade som några sårade för att vara helt 100%.
Kommer fram till SBP och det är totalt kätt i systemet. Suger, blåser, runkar på slangarna ja vi gör fan allt. (fan så äckligt spriten smakar då man har en munfull)
Vi fick inte liv i skiten hur vi än gjorde. Förstår inte hur det går till men det har blivit en propp någonstans.
Pappa ska ombes. imorgon åt mig jag hoppas han kan gulla med snubben som ska göra efterkontrollen. Om jag igen måste dit och visa den där satans spolar funktionen lär det bli med en 3" slang och en feting pump så dom får skura hela jävla hallen.
Är sjukt irriterad nu, och jag orkade inte vända om för att åka hem då jag lix släpat bilen dit.
Vi ser väll imorgon hur det gick.
F.ö. så är ju besiktningsystemet helt jävla pantat. Att man kan få ombes. på sådan som lampor, torkare eller spolarvätska. Alla jävlar sköter ju sådant året om och om det nu skulle bli fel inför kontroll bes. varför inte bara säga fixa skiten efter eget ansvar.
Rätt sjukt far besiktigade en firmabil åt oss. Den hade spricka på rutan, ljusinställningen åt helvete + massa andra sjuka fel.
Den gick igenom, men punkterna som blev var på eget ansvar att fixa, varför kan dom inte göra så på E30in min tex? Jävla hitlers som jobbar där.
Nåja, lär skriva mer fula ord imorgon om den inte går igenom.
Mvh