S50B30 som banker

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
Laaars
Posts: 12
Joined: 28 Jul 2007, 14:15
Location: Akershus, Norge

S50B30 som banker

Post by Laaars »

Hei!
Har en S50B30 i min E30 M3.
I Juli begynte den å banke og klakke da jeg tok et par donuts, og etter det har bilen stått stille.
Jeg mistenkte med en gang rådebank, men noen andre mener det kan være noe problemer i toppen isteden.
Nå er det snart dags for å innrede nye verkstedet, og da begynne å skru på M3'en.

Har laget en liten film som viser bankingen. (Quicktime)
Dere som har skrudd en del på disse motorene, hva tror dere det kan være?
(Høyreklikk -> Lagre som)

S50B30 som banker
BMW E30 M3 m/ s50b30
User avatar
KKR-Rille
Posts: 929
Joined: 21 Nov 2005, 12:35
Location: Ljusdal/Korskrogen
Contact:

Post by KKR-Rille »

Jag får inget ljud!!
E30 318is Isbilen 12.44/181km best topspeed 181km såld!!
E30 320 Silvermissilen 10.36/239km best topspeed 241km såld!!

Rille 0046-706569535
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Efterssom vevlagren alltid skär på S50 så är det garanterat det.
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
Laaars
Posts: 12
Joined: 28 Jul 2007, 14:15
Location: Akershus, Norge

Post by Laaars »

Hadde av toppdekselet nå og så ingenting uvanlig nedi der... så det er vel bottendelen som er gåen tenker jeg.
Håper det rekker å bytte lager og slipe veiv da.
BMW E30 M3 m/ s50b30
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Om inte vevaxeln är slipad en gång före så bör den gå att slipa om.

Kom ihåg att renovera eller byta ut staken då den garanterat gått sig blå av värmen och ändrat mått, eller så har lagret snurrat och förstört den.
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
User avatar
Nisse Järnet
Posts: 6624
Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort

Post by Nisse Järnet »

Hur förebygger man vevras när man bygger turbo? Lär väl bli ännu känsligare då? Större spel eller?
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Ja, det är för tight original för de varvtal de går på.
M3:an 2008:

10.18@233.6

Touringen 2009:

10.73@217.5

M-tech 1 E30 2010:

11.56@199.12

E21 racebil 2011 "In the 7s"

7.88@285

Det kan man kalla trendbrott!

-------------------------------------------------------

070-7318090
User avatar
Nisse Järnet
Posts: 6624
Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort

Post by Nisse Järnet »

Ok, så lite större spel och inget mer varv än original så har man en bra grund? :)
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
Post Reply