Hur kommer du lösa kamtrigger? nån idee eller bild eller så? kommer köra m30 med SM4 och har ingen idee själv...
tack, hur menar du med kamtrigger? ppf har riktigt fina lock som ersätter originalet, jag dock kommer pga att jag la ner en massa jobb på min kåpa, att borra ett hål och täta givaren bara.
-sen får man montera ett plåtbleck på kammen.
/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
Hur kommer du lösa kamtrigger? nån idee eller bild eller så? kommer köra m30 med SM4 och har ingen idee själv...
tack, hur menar du med kamtrigger? ppf har riktigt fina lock som ersätter originalet, jag dock kommer pga att jag la ner en massa jobb på min kåpa, att borra ett hål och täta givaren bara. -sen får man montera ett plåtbleck på kammen.
/mvh
Precis, det där locket. men sen då? vilken givare och vilket läge? hehe
bmw_fredde wrote:Ser ut å va riktigt bra passform på det kittet! hur mycket av bakskärmen kapa du bort?
ja passformen är det inget fel på, endast några småjusteringar, men både finish och passform verkar vara helt suveränt.
kittet är gjutet av originaldelar så jag borrade bort hela bakskärmen i ett stycke, så jag kommer bara popnita och limma hela bakpartiet, med andra ord så slipper man spackla helt
pimplaren: du kan ta en original hallgivare som jag körde med som både vev och kamsync, men då lär du ha en reluctor som omvandlar signalen, men köper du autronics givare för skitpengar så slipper du reluctorn.
vad gäller dess placering så spelar det ingen roll, bara du har en sync att skitet snurrar( gäller alltså endast kammen) , allt står i autronic boken
/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
robbz wrote:pimplaren: du kan ta en original hallgivare som jag körde med som både vev och kamsync, men då lär du ha en reluctor som omvandlar signalen, men köper du autronics givare för skitpengar så slipper du reluctorn. vad gäller dess placering så spelar det ingen roll, bara du har en sync att skitet snurrar( gäller alltså endast kammen) , allt står i autronic boken
/mvh
Okey! prima, då är det bara att skaffa autronics givare, den borde PPF ha?
Och deras fina alulock så ska det lira!
Nobbe wrote:En grej kan ju vara att ta alla pulser uppe vid kammen (som nissan gör) Så man ju banta ner triggerskivan totalt så det bara blir en remskiva kvar.
Låter riktigt nice, går detta på m106 och autronic sm4?
Tänkte köra 60-2 trigger ifrån m30b35 på min m106 motor.
Henka. wrote:Allt blir så jäkla nice! Fortsätt så! Fint garage btw., fin fint med kyl för ölen
tack du, japp fint med ölkyl så man kan kyla bärsen innan den inmundigas.
-ingen som är sugen på att köpa Budweiserkylen btw?, fullt fungerande dessutom!
pimplaren: ja ppf borde ha såna, annars har mrm.
nobbe: fan du har rätt, de skulle man ju fan göra för att vara lite extra egen , synd bara att jag redan har gjort iordning triggerhjulet
-fixade även till ett icke planerat glapp i det flångnya rattnavet jag köpte, gjorde en shimsbricka på 2 hundringar, så nu är det stumt
/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
jahopp, nu har man dragit igång med rattstångsbygget igen då....
-nu är allt uppungtat, så nu väntar jag på gas till tigen, sen jävlar....
OBS!! förresten, ingen som har några original styrleder (alltså förbindelsen mellan rattstång och styrväxel) och sälja?
skulle behöva 2st! pm:a gärna om ni har nåt!
började med att kapa upp lite..
sen fick man jobba med hålsågen i plattjärn..
börjar likna nåt..
voila...mitt nya kontor börjar ta form
/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
Zwofurti wrote:najs, men kommer det inte kännas irriterande med "stativet" mellan benen?
Har inte du ett stativ mellan bena? =)
Ser skitbra ut robbz!
haha den va skön...
nejdå det är ruskigt lungt med det, men jag blir tvungen till att flytta tillbaka gaspedalen mot torpedväggen ca 5cm , för jag kunde inte flytta tillbaka förarstolen så mycket som jag hade velat.
så då får gaspellen åka ett snäpp fram istället, så då kommer man åt bromsen ännu bättre
-men som sagt allt är byggt efter funktion, så det är inga problem med stativet.
/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033