Bmwandreas wrote:Man lär även kolla hur effektiv turbon är vid tryckförhållanden.
Många turbos flödar inte så bra över 2.5 bar..
Mjo, precis
nånstans går gränsen åt alla håll, och metanol, tjaa då kan man ladda helt enkelt
M3JONAS wrote:Fast vad är det som gör effekten? Cylindertrycket eller trycket i insuget?
Nja, förbränningstrycket. Varken komptryck el överladdet mao.
Å desto större mängde luft/soppa destohögre tyck generellt.
Ximon wrote:Jag/vi vill även få en pigg sugmotor, och på så sätt kunna få snurr på grejerna fortare, då det inte är läge att stå och ladda 3 sek efter starten gått
Ska man åka mettis så behöver man inte kompromissa så mkt, underbart bränse, oftast.
Dock så märkte varken ja el robbz nån skillnad på lågvarv när han gick ner i komp, men den motorn var iof bra mkt slöare än vad din kommer bli.
robbz wrote:nobbe: förstår att du har svårt att sova om nätterna, du kan ju inte göra nåt annat än att ligga o spekulera o klura
Säger som elekrikern på jobbet "sova är bara för negrer å bögar"
Nej, nu ska jag gå å kolla på en maskin i 8 timmar, hörs.
Åter igen för at komma tillbaka till Topic. Ultra rått bygge!
du kan få bygga om min kärra till röris vilken dag du vill