E30 325 Turbo
Moderators: Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Snekast
E30 325 Turbo
Säkert någon på forumet som byggt denna, men here goes.
E30 320 med mtech 1 paket, svart innertak etc.
M20b25 turbo motor
Haltech styrsystem
Saab turbo med eget grenrör
M5 spridare
Öppen vevhus vent
Pipercross filter
etc.
Allt mappad och klart, laddar ju nu 0.5 bar då den ej är kompsänkt.
Körs näst intill dagligen, går som en klocka.
Dock obes och oskattad.
Riktpris 35000
Telefon - 070 29 30 373
Mail - robin.soderholm@gmail.com
Mvh
E30 320 med mtech 1 paket, svart innertak etc.
M20b25 turbo motor
Haltech styrsystem
Saab turbo med eget grenrör
M5 spridare
Öppen vevhus vent
Pipercross filter
etc.
Allt mappad och klart, laddar ju nu 0.5 bar då den ej är kompsänkt.
Körs näst intill dagligen, går som en klocka.
Dock obes och oskattad.
Riktpris 35000
Telefon - 070 29 30 373
Mail - robin.soderholm@gmail.com
Mvh
Uppskattat kanske effekten ligger på 250hk i nuläget. Sitter en elring 0.3mm packning på den så lite går det ju att höja laddet. Det mesta är ju klart. ARP bult och MLS packning så kan man plocka ut endel effekt, i och med att Haltech etc. redan sitter monterat.
Kan tillägga att bärbar dator för mappning ingår, cobra rally stol ingår och diverse andra saker.
Sommardäcken som nya, likaså vinterdäcken på plåtfälg. Batteri köpte jag nytt för 1 vecka sedan, 1200kr (kvitto finns). Seriöst omlackad, ingen rosthög.
Kan tillägga att bärbar dator för mappning ingår, cobra rally stol ingår och diverse andra saker.
Sommardäcken som nya, likaså vinterdäcken på plåtfälg. Batteri köpte jag nytt för 1 vecka sedan, 1200kr (kvitto finns). Seriöst omlackad, ingen rosthög.
-
- Posts: 534
- Joined: 09 Dec 2006, 01:26
- Location: Grängesberg
Jag var också och tittade i falun.
Är den omlackad igen? Annars är det synd att säga att den är rostfri.
Och är du helt säker på att det är en M20B25? Kändes som en M20B20 med 0.5bar när jag provkörde. Var nog inte M5 spridare heller.
Jag är ledsen, men det är surt att åka långt för att kolla och sedan stämmer det inte.
Är den omlackad igen? Annars är det synd att säga att den är rostfri.
Och är du helt säker på att det är en M20B25? Kändes som en M20B20 med 0.5bar när jag provkörde. Var nog inte M5 spridare heller.
Jag är ledsen, men det är surt att åka långt för att kolla och sedan stämmer det inte.
Thorbjörn Nilsson
ILiveToRide@gmail.com
ILiveToRide@gmail.com
- Nemesis_turbo
- Posts: 3380
- Joined: 18 Oct 2007, 20:50
- Location: Hudiksvall med omnejd
- Contact:
Tycker även det bör bara b25 eftersom bakvagnen är ombyggd till 325 även den. Ingen garanti bara därför, men det låter konstigt att man byter till 325 bakvagn, men skippar motorn.
Som sagt, iallafall i min mening, så finns det helt klart potential för bilen. Jag köpte den för att bygga vidare på, men har flyttat och blivit av med garaget, så tyvärr.
Bilen finns i Edsbyn.
Som sagt, iallafall i min mening, så finns det helt klart potential för bilen. Jag köpte den för att bygga vidare på, men har flyttat och blivit av med garaget, så tyvärr.
Bilen finns i Edsbyn.
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Hur mycket beror väl på hur man mäter, men rost finns i nederkant av framrutan och lite vid grillen. Samt framskärmar. Men skärmarna är inte genomrostade, vad jag känt iallafall. Men det är väl upp till personen om man räddar skärmarna eller köper nya.
Diff har jag inte grävt i om det är eller inte. Svårt att avgöra nu på vintern utan att hissa upp/öppna den, det sladdar bra ändå.
Diff har jag inte grävt i om det är eller inte. Svårt att avgöra nu på vintern utan att hissa upp/öppna den, det sladdar bra ändå.
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta