Intressekoll: Glasfiber instrumentpanel e30
Moderators: Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Snekast
Intressekoll: Glasfiber instrumentpanel e30
Tänkte gjuta upp en instrumentpanel till min bil som jag sedan tänkte låta flocka. Blir en hel del vikt man sparar men man får göra egna fästen etc.
Om intresse finns så kan jag göra en handfull extra för de som är intresserade. Tippar på en kostnad på mellan 2000-3000kr beroende på hur mycket jobb det blir och hur fint resultat man vill ha. Blir det några som vill ha så är nog 2000kr en maxgräns.
Skicka ett icke binande PM om det skulle kunna vara intressant
Om intresse finns så kan jag göra en handfull extra för de som är intresserade. Tippar på en kostnad på mellan 2000-3000kr beroende på hur mycket jobb det blir och hur fint resultat man vill ha. Blir det några som vill ha så är nog 2000kr en maxgräns.
Skicka ett icke binande PM om det skulle kunna vara intressant
Ska du gjuta själv?
Då jag var i kontakt med RP glasfiber trodde han att det skulle landa på omkring 1500kr.
Men då skulle jag ju göra i ordning panelen som den skulle vara så han bara behövde plasta.
Slutade bort det då du tjänar några ynka kilon, blev för dyrt och mycket bök tyckte jag. Men om du ska göra och få ned priset lite mer är det inte alls ointressant.
Då jag var i kontakt med RP glasfiber trodde han att det skulle landa på omkring 1500kr.
Men då skulle jag ju göra i ordning panelen som den skulle vara så han bara behövde plasta.
Slutade bort det då du tjänar några ynka kilon, blev för dyrt och mycket bök tyckte jag. Men om du ska göra och få ned priset lite mer är det inte alls ointressant.
Med tanke på att jag skulle lägga igen alla hål som jag ville ha bort. Luftintag, där mätar huset varit e.t.c. och även sprutspackla samt lacka panelen så dom bara kunde forma av den så tycker jag att 1500kr är skäligt då det inte blir så mycket jobb kvar för dom förutom att plasta den.
Jävla jobb att färdigställa den dock. Men du kan ju kolla, är som sagt inte helt ointressant. Men då måset ju alla irreterande hål väck och mätarhuset bara slätt så man kan borra in mätarna man vill ha e.t.c.
Jävla jobb att färdigställa den dock. Men du kan ju kolla, är som sagt inte helt ointressant. Men då måset ju alla irreterande hål väck och mätarhuset bara slätt så man kan borra in mätarna man vill ha e.t.c.
hejsan
jo jag är intreserad av det om priset landar mellan 1500-2000kr men jag skulle vilja ha hål för fläktarna i dåda sidorna men inte på mitten där skulle det få vara slät men där mätarna sitter så skulle det få vara slät så man får borra in mätarna så intresse finns.beror helt på hur ni tänker gjöra det men håll tråden uppdaterad ifall det blir av.mvh thomas
jo jag är intreserad av det om priset landar mellan 1500-2000kr men jag skulle vilja ha hål för fläktarna i dåda sidorna men inte på mitten där skulle det få vara slät men där mätarna sitter så skulle det få vara slät så man får borra in mätarna så intresse finns.beror helt på hur ni tänker gjöra det men håll tråden uppdaterad ifall det blir av.mvh thomas
Thomas Wester, wester_the_king@hotmail.com
Tyvärr gnäller VISSA PERSONER om min stavning sÅ URSÄKTA stavningen den är inte 100 den ligger på 70!!!
Tyvärr gnäller VISSA PERSONER om min stavning sÅ URSÄKTA stavningen den är inte 100 den ligger på 70!!!
peppe wrote:Ska du gjuta själv?
Ja vad säger man, 1500:- till 2000:- för en komplett instrumentpanel.
Då kan det inte vara mycket jobb nedlaggt på den finnishen.....
Håller i denna stund på att ta fram form och kommer inte släppa iväg en ända panel under 3500:-.......men så satsar jag hellre på kvalité än kvantité.
Utsågade, kantslipade, avtvättade samt nedmattade med pålaggd slipgrund så tillverkar jag dom.....
Men som sagt försäljningen för min del kommer inte att bli av förrän till vårkanten....
Den som nu säger att "ja du mannen du kommer nog inte sälja så många" då säger jag "då gör jag inte det heller"
Fast min form är mest framtagen för ett försök att gjuta en i kolfiber till min cab sååååå.....mitt råd till dom som inte alls har några direkta krav på kvalité.....Köp hos RP!!
Och jag vill absolut inte förstöra din "ämnestråd" med min urtråkiga plädering men mina rekommendationer är att:
Ta du minst 2000:- för dina paneler......inte värt att stå och jobba med ett material för mindre som kan ge cancer i framtiden.....
Tro mig jag har plastat såååååååååååååå mycket i mina dagar......
Mvh Hilda.
Hilda wrote:
Ja vad säger man, 1500:- till 2000:- för en komplett instrumentpanel.
Då kan det inte vara mycket jobb nedlaggt på den finnishen.....
Håller i denna stund på att ta fram form och kommer inte släppa iväg en ända panel under 3500:-.......men så satsar jag hellre på kvalité än kvantité.
Utsågade, kantslipade, avtvättade samt nedmattade med pålaggd slipgrund så tillverkar jag dom.....
Men som sagt försäljningen för min del kommer inte att bli av förrän till vårkanten....
Den som nu säger att "ja du mannen du kommer nog inte sälja så många" då säger jag "då gör jag inte det heller"
Fast min form är mest framtagen för ett försök att gjuta en i kolfiber till min cab sååååå.....mitt råd till dom som inte alls har några direkta krav på kvalité.....Köp hos RP!!
Och jag vill absolut inte förstöra din "ämnestråd" med min urtråkiga plädering men mina rekommendationer är att:
Ta du minst 2000:- för dina paneler......inte värt att stå och jobba med ett material för mindre som kan ge cancer i framtiden.....
Tro mig jag har plastat såååååååååååååå mycket i mina dagar......
Mvh Hilda.
Det är inte min ämnes tråd, jag säger bara vad RP ville ha för en panel och som jag även skriver så lade jag ju ned projektet?
Men jag är fortfarande intresserad av en panel och om någon annan kan fixxa för bra pengar så är det ju bra, och om kvalitén hålls okej så köper jag säkert en panel.
Jag köpte ju huven av dig, skit fin men vad hjälpte det då den var frakt skadad så ena hörnet var borta?
Så jag vet att det är stor skillnad på prylarna från dig och RP inget snack om det.
Nej nej nej Peppe du får absolut inte ta mitt inlägg som kritik.............. det var inte dig jag menade det var Andreas ämnestråd och absolut inget illa menat med det jag skrev.....kanske lät lite fel men det var bara väl menat.
En fråga Peppe, var det du som lämnade ner en vit baklucka (e30) till mig som jag skulle gjuta form på?
Bara undrade för formen är klar både utsida & insida
Och kommer inte ihåg vems original-baklucka detta är jag har liggandes hos mig
Mvh Hilda
En fråga Peppe, var det du som lämnade ner en vit baklucka (e30) till mig som jag skulle gjuta form på?
Bara undrade för formen är klar både utsida & insida
Och kommer inte ihåg vems original-baklucka detta är jag har liggandes hos mig
Mvh Hilda