PPF Turbo touring.
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
PPF Turbo touring.
Bygget går vidare under vintern, och specen ser i stort ut så här:
Kaross: 325 touring -89, M-tech spoilerpaket, ska lackas Stålgrå.
Inredning: Flockad bräda och mittkonsoll, Momo ratt, knopp och pedaler, Snap off nav, Cobra Suzuka stolar, Autometermätare
Motor: M20B25, balanserad smidd dieselvev, Verdi vevstakar, CP smidda kolvar, portad topp, PPF insug, PPF grenrör, 450x300x100mm intercooler, PPF dump, ställbart kamdrev, PPF ventilfjäderkit med aluretainers, billet vippor, turbokamaxel(inte valt ännu), Autronic SM4 sprut, MSD DIS4 CDI och MSD spolar, 788cc spridare, PPF stödgördelkit, Precision PT67BB turbo mm.mm. Effekten ska över 700hk.
Transmission: M3 E36 växellåda, 328 kardan, Z3M diff.
Bromsar: 330x32mm skivormed Brembo 4-kolvsok fram, 315mm original Z3M bak.
Hjulupphängningar: FK Königsport coiloversats, Powerflexbussningar, nya länkarmar, Eibach feta krängningshämmare, hela bakvagnen från Z3M.
Mål med bilen är att ha en bil som fungerar perfekt som bruksbil, klarar minst en låg tia på strippen och som går fort på bana och i superstage.
Kaross: 325 touring -89, M-tech spoilerpaket, ska lackas Stålgrå.
Inredning: Flockad bräda och mittkonsoll, Momo ratt, knopp och pedaler, Snap off nav, Cobra Suzuka stolar, Autometermätare
Motor: M20B25, balanserad smidd dieselvev, Verdi vevstakar, CP smidda kolvar, portad topp, PPF insug, PPF grenrör, 450x300x100mm intercooler, PPF dump, ställbart kamdrev, PPF ventilfjäderkit med aluretainers, billet vippor, turbokamaxel(inte valt ännu), Autronic SM4 sprut, MSD DIS4 CDI och MSD spolar, 788cc spridare, PPF stödgördelkit, Precision PT67BB turbo mm.mm. Effekten ska över 700hk.
Transmission: M3 E36 växellåda, 328 kardan, Z3M diff.
Bromsar: 330x32mm skivormed Brembo 4-kolvsok fram, 315mm original Z3M bak.
Hjulupphängningar: FK Königsport coiloversats, Powerflexbussningar, nya länkarmar, Eibach feta krängningshämmare, hela bakvagnen från Z3M.
Mål med bilen är att ha en bil som fungerar perfekt som bruksbil, klarar minst en låg tia på strippen och som går fort på bana och i superstage.
Last edited by Bäckis on 12 Oct 2006, 10:07, edited 2 times in total.
precis.......fixa en tråd på e21 med bäckis!
/mvh
/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
Bäckis wrote:peppe wrote:Din touring blir grym Bäckis. En hård bil för en hårding?
Japp, mao perfekt för mig
Ska lägga upp en tråd på min gamla gråa åt Keld så fort den kommertillbaka från chassiebyggaren. Tråd på min E21:a kommer när jag tagit in bilen och börjat med den, när nu det blir...
Som jag har sagt förut, skicka e21:an med express tåg till mig så sätter jag ihop den
- Strandholm
- Posts: 3515
- Joined: 20 Nov 2005, 16:08
- Location: Gustavsberg/Stockholm
- Contact:
- Strandholm
- Posts: 3515
- Joined: 20 Nov 2005, 16:08
- Location: Gustavsberg/Stockholm
- Contact:
Aha okej. Vart beställde du fälgarna? Får se hur mina passar när de kommer hehe
320 stakar, 325 kolvar och dieselvev. Låter bra, bara dieselveven som fattas då. bara ta ifrån vilken 324/524 som helst? Vad skall man passa på att byta och vad måste man byta?
320 stakar, 325 kolvar och dieselvev. Låter bra, bara dieselveven som fattas då. bara ta ifrån vilken 324/524 som helst? Vad skall man passa på att byta och vad måste man byta?
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
- Strandholm
- Posts: 3515
- Joined: 20 Nov 2005, 16:08
- Location: Gustavsberg/Stockholm
- Contact: