Vision79 wrote:ngt tips hur vi ska lösa oljereturen på bästa sätt? , det är gränsfall om man inte måste ha en pump ?
duger inte detta!! kolla det finns nog en bra bild http://www.garaget.org/?car=42081 det funkade på min iaf det är på det berömda men funkar
Ptjaa...vill inte ha oljan tillbaka i turbon när man svänger osv...ryker så illa då
Är väll d som e största problemet...ere samma uppbyggnad på 3,2 o 3,0 tråget då??
Tror tråget har ganska lika form !
har bara kört både på gatan och kinnekulle ring med bilen!.
och det rök bara om bakhjulen
men det är klart har man bättre väghållning och slicks! så kan det väl säkert bli problem...
Oljematning fixad!
Oljeretur fixad!
Matning vatten fixad!
Svänghjul och tryckplatta fixad!
Motorn klar för att lyftas i...nu börjar lite pill för att få full funktion med alla delar intakta som ac kompressor etc....luftpumpen kanske får stryka
Vision79 wrote:Motorn klar för att lyftas i...nu börjar lite pill för att få full funktion med alla delar intakta som ac kompressor etc....luftpumpen kanske får stryka
oroa dej inte kompis, e bara skicka den på tippen.. du har ju en ny luftpump som sitter 30cm bakom den gamla
kladda inte i tråden om du inte är intresserad av att handla
Tiggen provsvetsad och en 3" intercooler (min gammel från stortysken) samt rör är provmottade, vi drar som det ser ut idag tryckröret under framvagnsbalken pga utrymmesbrist...även ac fläkten med kåpa slopas mot en dito SPAL (provmonterad med ngn junk lookalike fläkt som ja hade liggandes)
Liten bild på oljematning och oljetryckskontakten på plats:
AndreasT wrote:Är det en täckplåt ovanför turbon så länsman inte skall se den
Nä..vi har tom tagit bort en värmeplåt...verkar va gott om dom i 3,2:an , men man ser inte mkt uppifrån kan jag lova!...dom får krypa under bilen med ficklampor isof
AndreasT wrote:Är det en täckplåt ovanför turbon så länsman inte skall se den
Nä..vi har tom tagit bort en värmeplåt...verkar va gott om dom i 3,2:an , men man ser inte mkt uppifrån kan jag lova!...dom får krypa under bilen med ficklampor isof
AndreasT wrote:Är det en täckplåt ovanför turbon så länsman inte skall se den
Nä..vi har tom tagit bort en värmeplåt...verkar va gott om dom i 3,2:an , men man ser inte mkt uppifrån kan jag lova!...dom får krypa under bilen med ficklampor isof
Du är snabb kompis
Snabbare än Lucky Luke!...fast han har mer tur än mig..muuhahahaha!!!
Det har hänt en hel del faktist, inte såå mkt syns på utsidan men många lösningar har tagit form och 3,5" avgassystemet är så gott som på plats, även tryckrör till intercooler etc har fått sin form och är hyffsat klart förutom ngra sömmar som ska tiggas...placering av dump osv.
TIAL Wg och dump har hittat till garaget likaså en luftfilter samt en hel del 3" sömnlösa aluböjjar
Jaa..det ska vara ett diskret bygge...vänta får du se när det e klart...ska inte synas när man öppnar huven att det är ngt som aviker från orginal...ett tränat öga kommer givetvis märka ngt...men nätt o jämnt
Utvändigt kommer den se precis ut som den gör...helt orginal!
Så många hojåkare kommer få se aktern på MPOWER ´n