Lägg upp info om ditt projekt.
Moderators: purepfcom , Pimplaren , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis
M3JONAS
Posts: 2783 Joined: 21 Nov 2005, 08:25
Location: Ekerö/Stockholm
Post
by M3JONAS » 20 Dec 2007, 20:05
Haha, är det så illa?
Finns det nånting som funkar förutom autronics inbyggda?
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 20 Dec 2007, 20:12
Enda som jag vet funkar är Eboost.
Nej sälj, annars kommer du bli galen.
Har själv pysslat med sån där i bänken..
M3JONAS
Posts: 2783 Joined: 21 Nov 2005, 08:25
Location: Ekerö/Stockholm
Post
by M3JONAS » 20 Dec 2007, 20:25
Det står på deras hemsida att den är bra. Då måste den väl vara det
Var iaf rätt kurs på den, måste iaf läsa igenom bruksen för att se hur det är tänkt att funka...
Jobbar ni imorrn? Ringer dig isf för beställning av lite prylar.
M3JONAS
Posts: 2783 Joined: 21 Nov 2005, 08:25
Location: Ekerö/Stockholm
Post
by M3JONAS » 21 Dec 2007, 15:27
Nu förstår jag Ärtans taktik... Vill inte att jag ska lägga pengar på laddtrycksstyrningen utan köpa andra tuffa prylar istället...
Turbo och flänsar beställda iaf. Får se när de dyker upp. Ska bli kul att snickra grenrör å föröska få dit allting på bilen.
M3JONAS
Posts: 2783 Joined: 21 Nov 2005, 08:25
Location: Ekerö/Stockholm
Post
by M3JONAS » 27 Dec 2007, 22:56
Planen är att hag har tänkt att åka med original plenum. Är det någon som har gjort det och har nånting att säga om det? Bu eller bä?
FoX
Posts: 1794 Joined: 03 Dec 2005, 16:48
Location: Eskilstuna
Contact:
Post
by FoX » 27 Dec 2007, 23:24
Bonje körde med det på sin m3:a funka fin fint vad jag har fått höra
http://www.e30.se/Bonje/M3/Bonje%20m3e30.htm
pm:a honom
Han har väll liknande setup som du .. give or take
det här har säkerts nämts förut med saxat från länken
"Motorn bromsades hos VM-Perfomance och gav 473Hk och 587Nm vid 1,45 bar" - notera motor hästar
/Fredrik Strengbohm
WWW.E30.SE
0703252017
Eskilstuna
johankihl
Admin
Posts: 3360 Joined: 20 Nov 2005, 12:36
Location: Stockholm Tel: +46709409095
Post
by johankihl » 28 Dec 2007, 00:05
Greddys laddtrycksstyrningar fungerar riktigt bra, åtminstone med mindre turbos. Har även testat en Apexi som fungerade mycket bra.
M3JONAS
Posts: 2783 Joined: 21 Nov 2005, 08:25
Location: Ekerö/Stockholm
Post
by M3JONAS » 28 Dec 2007, 00:10
johankihl wrote: Greddys laddtrycksstyrningar fungerar riktigt bra, åtminstone med mindre turbos. Har även testat en Apexi som fungerade mycket bra.
Spännande att du säger så och Ärtan precis tvärtom... Eller iofs, vad räknas som liten turbo? Jag har beställt en sc61:a. Är den stor eller liten?
johankihl
Admin
Posts: 3360 Joined: 20 Nov 2005, 12:36
Location: Stockholm Tel: +46709409095
Post
by johankihl » 28 Dec 2007, 21:31
Greddy styrning körde vi med SC61 på Volvo 16V, fungerade bra. Efter intuning stämde laddtrycket på hektot med vad som stod på displayen. Kompisen hade en likadan på en standard Nissan turbo och den fungerade lika bra där. Apexi körde vi på en Audi 20v med Master Power T61 och den fungerade bra som fan också, dock fanns problem med surge på den av andra anledningar. Med korrekt inkoppling och intuning så verkar de här styrningarna fungera lika bra som andra.
M3JONAS
Posts: 2783 Joined: 21 Nov 2005, 08:25
Location: Ekerö/Stockholm
Post
by M3JONAS » 31 Dec 2007, 17:35
I väntan på ork och nya delar och motivation så får man fördriva garagetiden med nånting iaf... Ventilkåpan var så ful så jag tyckte att det var lika bra att lacka den och fräsa av texten.
Helst så skulle man väl brästrat av hela kåpan och lackat med blan krymplack som man sen lägger matt klarlack på men dessvärre så hade jag inget sånt så kåpan blev lite för blank med klarlack på. Får väl duga till han som ska ha´t iaf...
Före:
Efter:
Bäckis
Admin
Posts: 6534 Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:
Post
by Bäckis » 31 Dec 2007, 18:44
Blev ju skitsnyggt!
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
Fisåkare
Posts: 322 Joined: 22 Dec 2005, 12:27
Location: Bajen Hill Stockholm/ Ekeby Gotland
Post
by Fisåkare » 31 Dec 2007, 20:53
Bäckis wrote: Blev ju skitsnyggt!
Håller med Bäckis
Vart köpte du krymplacken?
M3JONAS
Posts: 2783 Joined: 21 Nov 2005, 08:25
Location: Ekerö/Stockholm
Post
by M3JONAS » 01 Jan 2008, 17:59
Fisåkare wrote: Bäckis wrote: Blev ju skitsnyggt!
Håller med Bäckis
Vart köpte du krymplacken?
Det är bara lackat ovanpå original krymplack.
Någon som vet vart man kan få tag på krymplack om man vill lacka annat?
Vision79
Posts: 2571 Joined: 13 Sep 2006, 17:01
Location: SUNDSVALL
Contact:
Post
by Vision79 » 01 Jan 2008, 20:13
M3JONAS wrote: Fisåkare wrote: Bäckis wrote: Blev ju skitsnyggt!
Håller med Bäckis
Vart köpte du krymplacken?
Det är bara lackat ovanpå original
krymplack. Någon som vet vart man kan få tag på krymplack om man vill lacka annat?
Vad e d för ngt?
Edit: Ja nu hänger ja med...tur google finns
, sånt där ska ja skaffa!!
Nisse Järnet
Posts: 6624 Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort
Post
by Nisse Järnet » 01 Jan 2008, 20:39
för oss som inte orkar Google, vad är krymplack?
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
pelko
Posts: 4895 Joined: 12 Aug 2007, 22:53
Location: Göteborg
Contact:
Post
by pelko » 01 Jan 2008, 20:50
Nisse Järnet wrote: för oss som inte orkar Google, vad är krymplack?
Färgen drar ihop sig/krymper under tiden den torkar, slutresultatet blir lite skrovligt och halvruggit.
Det är min gissning utan att googla
mvh Mathias