Bmw 325 Kompressor

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

BRUZZE

Post by BRUZZE »

snyggt=)
DelJoJJo

Post by DelJoJJo »

BRUZZE wrote:snyggt=)

tääääck =)
You're a sexbomb love machine, 69 shots o'gasoline
Ximon

Post by Ximon »

Riktigt Snyggt!
Vilken färg har du använt till blocket? För jag antar att du inte putsat med autosol som en n**** :)
DelJoJJo

Post by DelJoJJo »

Ximon wrote:Riktigt Snyggt!
Vilken färg har du använt till blocket? För jag antar att du inte putsat med autosol som en n**** :)

Massa autosol =).. ne.. Ett tips är som johnny skriver :P får se hur den håller i sommar :wink:
DelJoJJo

Post by DelJoJJo »

Agerade putsbög på fästplattan till kompressorn tidigare idag.. de enda man orkar göra en bakfyllesönda som denna =) men bra blev de ju =)

Image

Image
DelJoJJo

Post by DelJoJJo »

Fick ett mkt välkommet paket från PPF idag me bland annat toppbultar och kamdrev.. kändes underbart skönt, så nu kanske en kan börja skruva lite om kvällarna..
Image
Ska försöka ta lite bilder när de händer nåt.. lite roligare bilder att titta på.. blev ju iaf tvungen att få klart insuget så man kan börja montera grejjor, såhär blev de :P
Image
Image
Image
Va tycks :P
Nisse Järnet

Post by Nisse Järnet »

Snacka om bling :D :shock: :D
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
DelJoJJo

Post by DelJoJJo »

Nisse Järnet wrote:Snacka om bling :D :shock: :D

Mm =).. tanken var att de skulle bli ännu bättre, men ja har aldrig arbetat me denna typen av polervax innan så ja var lite off.. samt dåliga trissor.. men men, måste bli färdigt me =)
Nisse Järnet

Post by Nisse Järnet »

DelJoJJo wrote:

Mm =).. tanken var att de skulle bli ännu bättre, men ja har aldrig arbetat me denna typen av polervax innan så ja var lite off.. samt dåliga trissor.. men men, måste bli färdigt me =)
Kan det bli bättre? :P Tur att det inte är jag som ska hålla efter blänket sen :wink:
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
DelJoJJo

Post by DelJoJJo »

Nisse Järnet wrote:
DelJoJJo wrote:

Kan det bli bättre? :P Tur att det inte är jag som ska hålla efter blänket sen :wink:

De kan bli betydligt bättre.. slipade ju bara med 2000 papper innan som finast :lol: i vissa vinklar där ljuset ligger på på fel sätt kan man se lite repor fortfarande.. sen e de så jävla svårt att komma åt överallt.. men vafan.. man ska ju köra med bilen, inte ställa ut, så ja har sagt åt mig själv att lämna slipgrejjorna ifred nu :P.. hålla efter ja.. just de :?
wuffee

Post by wuffee »

Kan ju informera alla människor som tycker deras saker är puttsade.. I jojjes ögon är ju inget färdigputtsast :P ..

Jojje, de är en underbart insug de där! Nu jävlar ska jag puttsa! Blästra mina bromsar till helgen nu, så ska jag svarva ditt s-hjul!
Sen skriver du ner en inköpslista till kusin på poler grejer till mig! nu jävlar! :wink:
Ximon

Post by Ximon »

Å sjuka värld! Detta var banne mig mer än jag trodde var möjligt! :shock:

Hur har du riktigt gått tillväga? Medel, sliptrissor?
DelJoJJo

Post by DelJoJJo »

wuffee wrote:Kan ju informera alla människor som tycker deras saker är puttsade.. I jojjes ögon är ju inget färdigputtsast :P ..

Jojje, de är en underbart insug de där! Nu jävlar ska jag puttsa! Blästra mina bromsar till helgen nu, så ska jag svarva ditt s-hjul!
Sen skriver du ner en inköpslista till kusin på poler grejer till mig! nu jävlar! :wink:

Precis, de går alltid att putsa ytterligare =).. hade ja börjat nåra månader tidigare hade man ju kunnat lägga mer tid på slipningen å använda ruggigt fina papper.. men vafan.. de ja stör mig på är att de typ e omöjligt att komma åt på ett m20 insug =/
Ska blästra innan helgen dårå =)

Till poleringen så får man ju börja med de roliga att slipa bort alla fula gjutporer samt fula gjutskägg som man inte vill ha kvar. Sen gäller de att börja med grova papper, typ 180/240 å sen jobba sig upp med 320,400,800,1200,2000.. de är de papper jag använt iaf.. klämde nog in lite 500 också nånstans, men de verkade mest onödigt. Efter de ser man till att göra biten ren å fin och börjar polera med nån trissa av bättre kvalité.. Inte biltemas.. och inte autosol. Vaxkorvar/stockar med polish samt glänsvax fungerar. Och efter de tvätta rent och skydda med sonax flytande hårdvax. Och sen hålla efter aluminiumet regelbundet förstås =).. får se hur de blir me de =/..
Om fler visar intresse för å polera så kanske ja kan lägga upp en tråd angående detta med bilder på materialet och plåta lite under arbetets gång osv osv.
Men då ska ni också tänka på att ja e nybörjare och ja inte vet hur man ska göra, bara vad som funkar för mig =).. Så synpunkter och sånt är välkomna så kan jag bli bättre påt själv =).. Men för att vara min första polering e ja ändå nöjd =)
Ximon

Post by Ximon »

DelJoJJo wrote:Om fler visar intresse för å polera så kanske ja kan lägga upp en tråd angående detta med bilder på materialet och plåta lite under arbetets gång osv osv.

Det tycker jag verkligen! Då kan du ju känna dig ännu mer stolt :)
DelJoJJo

Post by DelJoJJo »

Ximon wrote:
DelJoJJo wrote:Om fler visar intresse för å polera så kanske ja kan lägga upp en tråd angående detta med bilder på materialet och plåta lite under arbetets gång osv osv.

Det tycker jag verkligen! Då kan du ju känna dig ännu mer stolt :)

Okaj.. ska bara hitta nästa offer till aluminium som ja kan polera.. men de borde inte bli nåra problem, finns gott om alu på en m20 =).. toppen? :twisted: eller inte :P
Strandholm

Post by Strandholm »

hur mkt tar du för å polera mitt? ;)
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
Post Reply