vilket lager t04e?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
vilket lager t04e?
hur vet ja vilket lager ja har i min t04e? hur kan man kolla detta?
inducer
50 mm
A/R 0.50
exducer
58 mm
A/R 0.78?
12 vingblad på kompressorsidan
inducer
50 mm
A/R 0.50
exducer
58 mm
A/R 0.78?
12 vingblad på kompressorsidan
MMT wrote:99% så har du glidlager men det finns med kullager med men det är ju rätt ovanligt.
Det är ju lite som o fråga vad är det för motor i min röda bil
givetvis är det glidlager, men de finns 270 graders, skruvat 270 graders och 360 graders, så ja undrar om de finns nått enkelt sätt att kolla detta?
Fisåkare wrote:270 graders oskruvat lager. 0.78 A/R på turbinhuset låter lite udda är du riktigt säker på att de står de? Är det twin entry på turbinhuset så är minsta A/R 0.84 till T04'orna (om inget nytt har hänt med dom gamla snurrorna som jag inte känner till )
MVH//Tobbe P
okej hur vet du att de är de? kan man se på på mina specs på turbon?, hehe jao nästan säker du, ska kolla sen igen, twinentry är det också.
de om fjäderbelastat, så de ska fjädra om de sitter ett 360lager i då?
Jag har då haft ett T04E med twinentry hus och A/R 0,6? Kommer inte ihåg den sista siffran, men kanske 0,68.
Bonje Larsson Ejdetjärn 070-2203537
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
Oki. Säkert så, fast de agg. som jag haft att göra med är Garrett's T04B-T04E till lastbilar, alltså inga eftermarknads agregat, kina agg eller hybrider.
Eller ser snurran ut så här (detta är en Garrett T04E med A/R 0.84 turbinhus)?
Ja va lite snabb att svara och antog att det handlade om en dylig pjäs.
Men jag är fortfarande(rätt) säker på att det sitter ett 270lager i den snurran som du har.
Vart kommer snigeln ifrån, vad har den för nummer, vad kostar den, var är det för tillverkare?
Om du vill slippa öppna för att titta vad de sitter för lager i den, så behöver man veta lite mer.
MVH//Tobbe P
PS. jag hade öppnat och kollat, då VET man iaf.
Eller ser snurran ut så här (detta är en Garrett T04E med A/R 0.84 turbinhus)?
Ja va lite snabb att svara och antog att det handlade om en dylig pjäs.
Men jag är fortfarande(rätt) säker på att det sitter ett 270lager i den snurran som du har.
Vart kommer snigeln ifrån, vad har den för nummer, vad kostar den, var är det för tillverkare?
Om du vill slippa öppna för att titta vad de sitter för lager i den, så behöver man veta lite mer.
MVH//Tobbe P
PS. jag hade öppnat och kollat, då VET man iaf.
Fisåkare wrote:Oki. Säkert så, fast de agg. som jag haft att göra med är Garrett's T04B-T04E till lastbilar, alltså inga eftermarknads agregat, kina agg eller hybrider.
Eller ser snurran ut så här (detta är en Garrett T04E med A/R 0.84 turbinhus)?
Ja va lite snabb att svara och antog att det handlade om en dylig pjäs.
Men jag är fortfarande(rätt) säker på att det sitter ett 270lager i den snurran som du har.
Vart kommer snigeln ifrån, vad har den för nummer, vad kostar den, var är det för tillverkare?
Om du vill slippa öppna för att titta vad de sitter för lager i den, så behöver man veta lite mer.
MVH//Tobbe P
PS. jag hade öppnat och kollat, då VET man iaf.
tjenare, de handlar om likadan snurrbo som på bilderna, en Garret tillverkad för volvo lastvagnar och de står a/r 0.78 på den.
jo ja ska ta isär turbon idag så ja vet, ja tänkte bara om de fanns nått jätteenkelt sätt o se de på.
Fisåkare wrote:plato wrote:så då har ja kollat, de verkar vara ett vanligt 270 graders om ja inte ser fel?
här kommer bild
Ja det ser ut som det brukar, ett oskruvat 270 lager
Hur mycket har du tänkt att ladda?
nedu, den säger väl ifrån redan vid 1bar om ja hört rätt?
ja hade tänkt ligga runt 1,2 kanske ska skaffa en annan snurra då eller är ett skruvat lager billigt o köpa?
Fisåkare wrote:Du kan skruva lagret själv, om du gör det så klarar du dej upp till 1.2bar.
Det är det billigaste alternativet och det funkar.
Köpa nytt lager t.e.x ett 360, kostar mer en du förmodligen betalat för turbon, de är det inte värt anser jag, då skulle jag satsat på ett annat agg istället.
okej hur går man tillväga för att skruva lagret?
jo ett 360 lager kostar klart mer nytt än vad ja gav för turbon, men kan man skruva själv låter ju de toppen.