Hjälp! Hur drar jag åt vevaxelbulten??
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Hjälp! Hur drar jag åt vevaxelbulten??
Kan nån ge mig nåt bra tips på hur jag ska dra åt vevaxelbulten? Är en M20B25. Motorn är ur bilen men man måste ju dra åt den så in i hela helv.... och då måste man ju även hålla emot på nåt sätt?? Hur gör jag??
Väldigt tacksam för svar...
Väldigt tacksam för svar...
Team Wicked Drifters
E30 325 turbo
Hellre 402 varv i närmaste rondell än 402m rakt fram!
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=16121
E30 325 turbo
Hellre 402 varv i närmaste rondell än 402m rakt fram!
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=16121
- Nemesis_turbo
- Posts: 3380
- Joined: 18 Oct 2007, 20:50
- Location: Hudiksvall med omnejd
- Contact:
- BmwFredrik
- Posts: 514
- Joined: 22 Nov 2005, 21:55
- Location: Dalarna/Långshyttan
- M635 forever
- Posts: 1013
- Joined: 25 Jan 2006, 23:30
- Location: Huddinge
Man kan göra ett mothåll av ett begagnat remhjul man svetsat på ett kraftigt järn att hålla emot med.
Kan användas både för att lossa och att dra åt muttern med.
Kan användas både för att lossa och att dra åt muttern med.
Dont like my Driving,mail me at:
eatsh*t@gof*ckyourself.com
MVH Patrik Jansson
*E24 M635Csi -84 http://www.garaget.org/?car=72052
*E34 535i -92 "sladdpulkan"
eatsh*t@gof*ckyourself.com
MVH Patrik Jansson
*E24 M635Csi -84 http://www.garaget.org/?car=72052
*E34 535i -92 "sladdpulkan"
om motorn är i bilen,, ta ett stumt dragskaft och lås den mot lämplig sak under huven, med hylsan på bulten så klart. vrid på startnyckeln och vips så är bulten lös=)
och när du ska ha fast den så vrider du startnyckeln åt andra hållet=) haha ne det funkar inte lika bra, skojade=)
och när du ska ha fast den så vrider du startnyckeln åt andra hållet=) haha ne det funkar inte lika bra, skojade=)
"Race in a jap car is like the Special Olympics..... even if you win, you're still retarded"
-
- Posts: 114
- Joined: 30 Oct 2007, 19:49
- Location: Bålsta
- kallevedlund
- Posts: 674
- Joined: 21 Nov 2005, 11:04
- Location: Örebro
- M635 forever
- Posts: 1013
- Joined: 25 Jan 2006, 23:30
- Location: Huddinge
skurt wrote:mutterknack och loctite..... hur svårt kan d va????
Gick inte att lossa med mutterknack på min M106:a i vilketfall!
Dont like my Driving,mail me at:
eatsh*t@gof*ckyourself.com
MVH Patrik Jansson
*E24 M635Csi -84 http://www.garaget.org/?car=72052
*E34 535i -92 "sladdpulkan"
eatsh*t@gof*ckyourself.com
MVH Patrik Jansson
*E24 M635Csi -84 http://www.garaget.org/?car=72052
*E34 535i -92 "sladdpulkan"
Är nog inte alla som har tillgång till en hejdunder kompressor till mutterknackaren... Vilket fall som helst så löste det sig..
Låste vevaxeln med en gummiklubba sen drog vi åt med dragskaft+rör...
Låste vevaxeln med en gummiklubba sen drog vi åt med dragskaft+rör...
Team Wicked Drifters
E30 325 turbo
Hellre 402 varv i närmaste rondell än 402m rakt fram!
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=16121
E30 325 turbo
Hellre 402 varv i närmaste rondell än 402m rakt fram!
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=16121
Ja har dragit med moment.. när motorn va i stativ..
piss enkelt..
de som behövs
1 st platt järn och 2 bult
borra hål i platt järnet så de passar bak till på veven och skruva fast plattjärnet så de sticker ut ner åt mot backen och mot foten på motor stativet.. sen rä de bara o snurra tills den låser och dra åt
piss enkelt..
de som behövs
1 st platt järn och 2 bult
borra hål i platt järnet så de passar bak till på veven och skruva fast plattjärnet så de sticker ut ner åt mot backen och mot foten på motor stativet.. sen rä de bara o snurra tills den låser och dra åt