Val av wastegate
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Val av wastegate
Har införskaffat en kkk k29 med avgashus 14. Min fråga är, räcker en Tial 38mm wastegate eller måste den vara större?
Re: Val av wastegate
Tysken wrote:Har införskaffat en kkk k29 med avgashus 14. Min fråga är, räcker en Tial 38mm wastegate eller måste den vara större?
Större dess mindre du ska ladda.
- Bmwandreas
- Moderator
Bmwandreas wrote:Har för mig Niklas G provade tial med sån turbo.
Den laddade 2 bar som minst:)
Mao menar du att det funkar kanon?!
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290
Sätter ett par enkla riktlinjer:
Tial 38, perfekt tillsammans med alla mindre aggregat från Precision. Vi har kört med den tillsammans med alla upp till SC61 samt med GT35R som klarar ca 700hk.
Tillsammans med lastbilsaggregat är det två st som gäller om man vill ha kontroll på laddtrycket.
Till alla "stora" applikationer är det vår egen 60mm monster wg som gäller. Vi har kört den tillsammans med alla stora aggregat, från lastbilsagg, PT76 och ända upp till PT88. Reglerar perfekt och ger problemfri tillvaro.
Vill man vara mitt i mellan så kan man köra Tial 44mm, men tyvärr är den så pass dyr att steget till vår 60mm kanske är värt att ta.
Tial 38, perfekt tillsammans med alla mindre aggregat från Precision. Vi har kört med den tillsammans med alla upp till SC61 samt med GT35R som klarar ca 700hk.
Tillsammans med lastbilsaggregat är det två st som gäller om man vill ha kontroll på laddtrycket.
Till alla "stora" applikationer är det vår egen 60mm monster wg som gäller. Vi har kört den tillsammans med alla stora aggregat, från lastbilsagg, PT76 och ända upp till PT88. Reglerar perfekt och ger problemfri tillvaro.
Vill man vara mitt i mellan så kan man köra Tial 44mm, men tyvärr är den så pass dyr att steget till vår 60mm kanske är värt att ta.