Holset hx55

Lägg ut en köpes annons

Moderators: Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Snekast

Post Reply
User avatar
Ondketchup
Posts: 478
Joined: 16 Sep 2006, 18:15
Location: Gnosjö

Holset hx55

Post by Ondketchup »

Är ute efter en hx55a vill ha alla mått in o ut o måtten på bladen mm!

/Johan
http://www.garaget.org/?car=314073" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Varför HX55? Finns HX50 med samma kapacitet men betydligt mindre yttermått.

55:an är en klump som har svårt att förstå varför folk vill ha :)
User avatar
Ondketchup
Posts: 478
Joined: 16 Sep 2006, 18:15
Location: Gnosjö

Post by Ondketchup »

Kan gå med hx50 med men inte mindre än in 65 ut 75

/Johan
http://www.garaget.org/?car=314073" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

HX55 och 50 är typ samma turbo fast i olika hus. En klumpig och en mindre klumpig. Kombos på hjul är samma i dom.
Aleex
Posts: 1162
Joined: 21 Nov 2005, 17:08
Location: Stockholm

Post by Aleex »

Hx50 jag har är 68 mm in. ut kommer jag inte ihåg, men de e stort
User avatar
Ondketchup
Posts: 478
Joined: 16 Sep 2006, 18:15
Location: Gnosjö

Post by Ondketchup »

Bäckis wrote:Varför HX55? Finns HX50 med samma kapacitet men betydligt mindre yttermått.

55:an är en klump som har svårt att förstå varför folk vill ha :)


Har kollat upp skillnaden o de är de hx55 är de kraftigare lager
som håller mer! kraftigare axel!

/Johan
http://www.garaget.org/?car=314073" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
jeppan
Posts: 251
Joined: 19 Dec 2005, 15:58
Location: Kallinge

Post by jeppan »

Och ser manligare ut 8) (Var tvungen) :lol:
Jesper Gustavsson
0733/52 26 88
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Nehhh, 55:an är betydligt fulare rent designmässigt :)

Ang lager så har jag aldrig reflekerat över någon skillnad när jag plockat med dessa, samma sak när det gäller axel.

HX50 gör jobbet, är mindre och snyggare. Man knäcker inte en HX50 som får olja.
User avatar
moonzhine
Posts: 2447
Joined: 09 Aug 2007, 20:50
Location: Bollnäs

Post by moonzhine »

hehe men Bäckis de låter ju större med hx55 förstår du väl:D
Bmw M3 E46 817whp 927wnm 1.9bar
Bmw M3 E46 Bruksbil
Bmw E36 M50 2.8 turbo 610whp-705nm@1.8bar (såld)


Sponsorer:
Cp-service
PS-tuning

Den som alltid går i andras fotspår kommer aldrig komma fram först!!




Mvh:Peter
0730468169
User avatar
Mattias Sandgren
Posts: 622
Joined: 24 Nov 2005, 21:32
Location: Sävar/Umeå
Contact:

Post by Mattias Sandgren »

Bäckis wrote:Nehhh, 55:an är betydligt fulare rent designmässigt :)

Håller inte riktigt med där.. :)
Avgashusen på HX55 ser riktigt fina ut, men de tar mer plats då inloppet sträcker sig rätt mycket och ofta är minst 25 cm². Sen är axlarna större på HX55 ändå, jag har en liggandes som är 82 mm exducer och det har jag aldrig sett på en HX50. Men 66 mm inducer på kompressorn är det på min, precis som största HX50 så det är säkert samma kompressorhjul.
User avatar
Ondketchup
Posts: 478
Joined: 16 Sep 2006, 18:15
Location: Gnosjö

Post by Ondketchup »

Fixat
http://www.garaget.org/?car=314073" onclick="window.open(this.href);return false;
Post Reply