AndreasT - e36 3.2l Turbo, 912whp
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Tackar! Jo lika bra å bli klar tidigt nästa år så man kan bromsa den tidigt å gasa hela sommaren förhoppningsvis. Kollade veven idag och 5:an vevtapp ser inte så trevligt ut på s50:in så får ev leta upp en ny vev om den inte går slipa till 0.5 Någon som sitter på fin 3.2l vev?
Last edited by AndreasT on 16 Nov 2007, 21:00, edited 1 time in total.
Jaha nu har jag lyft i s50 för kontrollera frispel menllan huven och styrväxel/framvagnsbalk och det var tajt med en gång.
Uppskattar det till 1cm plats mellan huv och ventilkåpa och detsamma för oljepumpen utan tråget på plats. Ser ingen möjlighet med toppmonterad turbo förrutom om man kappar i karrosen eller man monterar torrsump.
För min del får det nog bli org lutning och gömma turbon.
Uppskattar det till 1cm plats mellan huv och ventilkåpa och detsamma för oljepumpen utan tråget på plats. Ser ingen möjlighet med toppmonterad turbo förrutom om man kappar i karrosen eller man monterar torrsump.
AndreasT wrote:Jaha nu har jag lyft i s50 för kontrollera frispel menllan huven och styrväxel/framvagnsbalk och det var tajt med en gång.
Blev lite rädd där för jag trodde det stod "och glömma turbon" i slutet
Det kommer bli grymt oavsett även om jag skulle föredra toppmonterad.
mvh Mathias
krävs det mycke mod. för att få ditt e46 bromsar?
mvh
mvh
M50 2.8L Turbo 900NM@4500Rpm
Bästa ET: 10,72
Bästa 60fot: 1,56
Bästa top speed 210km/h
Projekt tråd:
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=3732
Bästa ET: 10,72
Bästa 60fot: 1,56
Bästa top speed 210km/h
Projekt tråd:
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=3732
Okaj, skivor är ju bolt on med det är bromsoken som inte passar.
Var hos motorrenoveraren och kollade upp vevaxeln idag.
Den hade inte vart omslipad innan men 5:ans vevlagertapp var som minst 48,4mm och störst 49mm.
Bara att kasta m.a.o
Var hos motorrenoveraren och kollade upp vevaxeln idag.
Den hade inte vart omslipad innan men 5:ans vevlagertapp var som minst 48,4mm och störst 49mm.
Bara att kasta m.a.o
Last edited by AndreasT on 16 Nov 2007, 21:01, edited 1 time in total.
- bmw_fredde
- bmw_fredde
- Bmwandreas
- Moderator