M3 E30 Turbo on the road again!
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Nu känns det som om säsongen är slut. Besiktning har gjorts och nu är det nog hög tid att ställa av bilen för att samla kraft och stålar för ombyggnation.
Det har iaf blivit 2611km körda sedan förra avställningen!
Vinterplanerna är som följer:
*Bygga turbo
*Byta packboxar till växellådan
*Renovera eller byta styrväxel pga oljeläckage
*Byta soppaslangar pga att de slangarna jag nu har andas vilket gör att det stinker rejält med soppa. I samband med detta kanske det blir ombyggnation av soppasystem igen. Skulle vara smutt att få plats med två Walbropumpar i tanken för att slippa massa extra slangar och catchtanken.
*Lite elfix samt fixande med lysen som e lite himpa-vimpa.
Det har iaf blivit 2611km körda sedan förra avställningen!
Vinterplanerna är som följer:
*Bygga turbo
*Byta packboxar till växellådan
*Renovera eller byta styrväxel pga oljeläckage
*Byta soppaslangar pga att de slangarna jag nu har andas vilket gör att det stinker rejält med soppa. I samband med detta kanske det blir ombyggnation av soppasystem igen. Skulle vara smutt att få plats med två Walbropumpar i tanken för att slippa massa extra slangar och catchtanken.
*Lite elfix samt fixande med lysen som e lite himpa-vimpa.
Tjena Jonas, satt och tittade på en massa bilder jag har, och hitta nån gammal bild på din bil, då det satt Hartge fälgar på den, hur många olika fälg uppsättningar har det suttit på den bilen igentligen?
E30 318is Isbilen 12.44/181km best topspeed 181km såld!!
E30 320 Silvermissilen 10.36/239km best topspeed 241km såld!!
Rille 0046-706569535
E30 320 Silvermissilen 10.36/239km best topspeed 241km såld!!
Rille 0046-706569535
Många olika fälgar har det blivit...
Först satt det 17 tums bbs rx på, sen ett kort tag 17 tums Schnitzer, sen blev det 18 tums Hartge, efter det 18 tums BBS RX2, sen OZ Superleggera, å nu svarta Zito Titanfälgar 18 tum. Har kvar OZ fälgarna också. Sen har jag kvar 15 tums originalfälgarna med dragracingdäck på å sen har jag en uppsättning BBS 16 tumsfälgar som det ska hamna R-däck på för banåkning.
Är man så tråkig som jag är som behåller en bil så länge så får man väl byta fälgar för att det ska bli nånting nytt
BBS 17"
Schnitzer 17"
BBS 18"
Hartge 18"
OZ18"
Zito 18"
Först satt det 17 tums bbs rx på, sen ett kort tag 17 tums Schnitzer, sen blev det 18 tums Hartge, efter det 18 tums BBS RX2, sen OZ Superleggera, å nu svarta Zito Titanfälgar 18 tum. Har kvar OZ fälgarna också. Sen har jag kvar 15 tums originalfälgarna med dragracingdäck på å sen har jag en uppsättning BBS 16 tumsfälgar som det ska hamna R-däck på för banåkning.
Är man så tråkig som jag är som behåller en bil så länge så får man väl byta fälgar för att det ska bli nånting nytt
BBS 17"
Schnitzer 17"
BBS 18"
Hartge 18"
OZ18"
Zito 18"
Hartge var riktigt porrigt!
Skaffa BBS RS Split 18" ?
Skaffa BBS RS Split 18" ?
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;