AndreasT - e36 3.2l Turbo, 912whp
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- bmw_fredde
- Posts: 4015
- Joined: 20 Nov 2005, 19:25
- Location: Vadstena
bilen går ju inte snabbare med bra väghållning och bromsar
*ändrad*
jo kanske snabbare
*ändrad*
jo kanske snabbare
M50 2.8L Turbo 900NM@4500Rpm
Bästa ET: 10,72
Bästa 60fot: 1,56
Bästa top speed 210km/h
Projekt tråd:
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=3732
Bästa ET: 10,72
Bästa 60fot: 1,56
Bästa top speed 210km/h
Projekt tråd:
http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=3732
AndreasT wrote:Hehe nä jävligt sant. Iallafall så tillkommer coilovers samt fetare bromsar i år. Var ju livsfarligt i sommras med org bromsar.
fick spons från tarox i italien där dom byggs och köpte 6 kolvs ok mws 332mm skivor eller vad det var som är borrade och slitsade och fy satan det bromsar bra...supernöjd med dom
Mvh Christoffer
Tel:+358504210611
Tel:+358504210611
Fido85 wrote:AndreasT wrote:Hehe nä jävligt sant. Iallafall så tillkommer coilovers samt fetare bromsar i år. Var ju livsfarligt i sommras med org bromsar.
fick spons från tarox i italien där dom byggs och köpte 6 kolvs ok mws 332mm skivor eller vad det var som är borrade och slitsade och fy satan det bromsar bra...supernöjd med dom
Låter dyrt, får bli några stora billiga standard ok och så får jag fräsa adapter själv och några lämpliga skivor på det.
Jaja verkar svagt med intresset för m50b28 just nu så just nu lutar det åt jag bygger på den. Men jag är inte bitter för det
Jag har spindlar & Ok från M3 3,2 med stumma styrningar och hårdare belägg samt 3,2 skivorna med alu nav.. 315x28/fram och 312/bak, aldrig vart i närheten av att mattas för mig..
Har ioförsig inte kört bana men endel gatåka samt dragracing har dom vart med om iallafall..
Har ioförsig inte kört bana men endel gatåka samt dragracing har dom vart med om iallafall..
Äger en 10 sek e36:a =) Bästa et: 10.27@239.4
830whp & 906nm
Motor effekt
Ca: 932hk & 1015nm
www.insanity.se
830whp & 906nm
Motor effekt
Ca: 932hk & 1015nm
www.insanity.se
Insanity wrote:Jag har spindlar & Ok från M3 3,2 med stumma styrningar och hårdare belägg samt 3,2 skivorna med alu nav.. 315x28/fram och 312/bak, aldrig vart i närheten av att mattas för mig..
Har ioförsig inte kört bana men endel gatåka samt dragracing har dom vart med om iallafall..
Åfan det låter bra. Org 328 bromsar var inget å hurra över när man gjorde några höghastighetsinbromsningar.
M3 ok och skivor borde gå att få relativ billigt tycker man så det låter som ett vettigt alternativ då.
Så nu har jag äntligen fått lite tid så jag kan börja med bilen.
Tog och städade ur garaget igår och idag började jag med tvätta av bilen innan jag parkerade den inför vintern.
Nytvättad:
Därefter demonterade jag drivlina. Nu har man gjort det några gånger det tog runt 3h att lyfta ur allt och läga in allt på hyllorna.
Lyft nästa:
Motor/låda:
Sedan lyfte jag i jiggmotorn. Motorn är mindre än vinklad än förra året för ge plats åt PT76:an. Imorgon skaffar jag material för bygga motorfästen.
Får hur jag löser det med oljetråget då motorn ligger nära framvagnsbalken.
Har även fått även lite delar för bygget:
Lagom stor turbo
m3 spjäll monterade:
Tog och städade ur garaget igår och idag började jag med tvätta av bilen innan jag parkerade den inför vintern.
Nytvättad:
Därefter demonterade jag drivlina. Nu har man gjort det några gånger det tog runt 3h att lyfta ur allt och läga in allt på hyllorna.
Lyft nästa:
Motor/låda:
Sedan lyfte jag i jiggmotorn. Motorn är mindre än vinklad än förra året för ge plats åt PT76:an. Imorgon skaffar jag material för bygga motorfästen.
Får hur jag löser det med oljetråget då motorn ligger nära framvagnsbalken.
Har även fått även lite delar för bygget:
Lagom stor turbo
m3 spjäll monterade:
Last edited by AndreasT on 17 Nov 2007, 18:53, edited 1 time in total.
Fortsatte lite med inpassningen idag av motorn.
Kapade upp oljetåget rejält för se hur lågt ner samt vilken vinkel jag kunde få på motorn.
Testade även rakställa motorn men då får man inte plats med kommande insug.
Så nu blir det en lutning på cirka 10 grader och en Pt76:an ryms lätt och en 4" downpipe ryms även den utan problem.
Kapade upp oljetåget rejält för se hur lågt ner samt vilken vinkel jag kunde få på motorn.
Testade även rakställa motorn men då får man inte plats med kommande insug.
Så nu blir det en lutning på cirka 10 grader och en Pt76:an ryms lätt och en 4" downpipe ryms även den utan problem.