ska sätta i en m5 motor 3,8 L i en e30 86...satsar på 550 600 hk
Får jag plats med orginal bromservo?
Vad pallar stakarna i en sån motor?
Hur mycket pallar den stora diffen i e30?
Ska köra med 535 lådan vad behövs göras för att den ska funka ihop med kardanen?
Vilket svänghjul ska jag använda? orginal eller nått annat?
Vilken kylare ska man satsa på pallar orginal nu n är de blir mer hästar och ban körning?
Är de nödvändigt att ha arp bult till ramlager överfallen?
m5 turbo i e30
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Re: m5 turbo i e30
Tonyf wrote:ska sätta i en m5 motor 3,8 L i en e30 86...satsar på 550 600 hk
Får jag plats med orginal bromservo?
Vad pallar stakarna i en sån motor?
Hur mycket pallar den stora diffen i e30?
Ska köra med 535 lådan vad behövs göras för att den ska funka ihop med kardanen?
Vilket svänghjul ska jag använda? orginal eller nått annat?
Vilken kylare ska man satsa på pallar orginal nu n är de blir mer hästar och ban körning?
Är de nödvändigt att ha arp bult till ramlager överfallen?
försök få tag på en mindre bromservo typ opel kadett eller liknande
stakarna orkar helt säkert med den effekten
stora e30 diffen åkte iallafall jag hela sommaren med lite över 600hk
du kan använda dej av e28 535 kylare påssar rakt i e30
till överfallen kan du använda 12,9 men arp e förstås bättre
mvh
Team Boost Performance
+358405680216
+358405680216
Re: bromservo
Tonyf wrote:okey tack för tipset.... vad hade du för grejer till 600hk... vid vilket varv hade du fullt ladd, hur mycket vrid?....blir de trög trampat med bara bromscylindern? kör ppfs stora bromskitt
jag åkte m50b25
Team Boost Performance
+358405680216
+358405680216