Robert1- det blå skåpet

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
Magnaten
Posts: 1985
Joined: 03 Dec 2005, 22:13

Post by Magnaten »

bäckis

du vet hur taskigt ställt robban har det, måste man vända på varenda slant så får man ta vad man har :lol:
support your local Riga dirt-hogs MC
passat TDI 2008
Audi A6 2009
User avatar
Bäckis
Admin
Posts: 6534
Joined: 20 Nov 2005, 14:38
Location: Avesta
Contact:

Post by Bäckis »

Magnaten wrote:bäckis

du vet hur taskigt ställt robban har det, måste man vända på varenda slant så får man ta vad man har :lol:


Exakt! :)

Jag kan höra med Sachs om dom har kvar några reserdelar till sina gamla 70 talare, men jag tror inte det.....
User avatar
Magnaten
Posts: 1985
Joined: 03 Dec 2005, 22:13

Post by Magnaten »

Idag har det pysslats lite med insugsflänsen till motorn.

fräsning
Image

andra operationen klar
Image

nu e det bara spridarhålen kvar...dom tar jag imorrn för nu börjar
jag känna smaken av ÖL
Image
support your local Riga dirt-hogs MC
passat TDI 2008
Audi A6 2009
User avatar
Nicke Blom
Posts: 801
Joined: 26 Dec 2005, 08:39
Location: Månkarbo

ojj

Post by Nicke Blom »

Magnaten for KING!! :wink:

stiligt en sån fräsare skulle man haft.....
Mvh Nicke Blom
User avatar
Crille74
Posts: 1025
Joined: 25 Nov 2005, 20:34
Location: Grangärde

Re: ojj

Post by Crille74 »

Nicke Blom wrote:Magnaten for KING!! :wink:

stiligt en sån fräsare skulle man haft.....


Kan bara håla med Mange is the king.
User avatar
johankihl
Admin
Posts: 3360
Joined: 20 Nov 2005, 12:36
Location: Stockholm Tel: +46709409095

Post by johankihl »

Skitsnyggt! Håll samma finish på resten nu bara så kommer bilen att bli grym :)
Nobbe

Post by Nobbe »

Ser nice ut!! :)

Du har rätt bra tillgång till maskiner va? En annan får ju ta det lite när alla gått hem å nån som kör just den maskinen har lust att va kvar ett tag. :(
User avatar
Magnaten
Posts: 1985
Joined: 03 Dec 2005, 22:13

Post by Magnaten »

NOBBE

har tillgång till ganska mkt maskiner, orken är lite mindre tillgänglig :lol:
support your local Riga dirt-hogs MC
passat TDI 2008
Audi A6 2009
User avatar
Magnaten
Posts: 1985
Joined: 03 Dec 2005, 22:13

Post by Magnaten »

Nu är flänsarna färdigfrästa, hoppas bara att svetsarn e stadig på handen det blir lite tajt på nåt ställe.
Image
Image
support your local Riga dirt-hogs MC
passat TDI 2008
Audi A6 2009
BRUZZE
Posts: 2615
Joined: 21 Nov 2005, 18:07
Location: stockholm

Post by BRUZZE »

fan va schyst!
User avatar
M3JONAS
Posts: 2783
Joined: 21 Nov 2005, 08:25
Location: Ekerö/Stockholm

Post by M3JONAS »

Det ser trångt ut mellan spirdarhålen och porten. I nästa evomodell får du väl även göra början på runnersena i samma stycke som flänsen, och då göra dem ovala i ena änden och runda en bit ut.

Ser bra ut Mange, frågan är bara hur Robban lyckats få dig att stå över ölen och istället jobba en helg?! :)
User avatar
Magnaten
Posts: 1985
Joined: 03 Dec 2005, 22:13

Post by Magnaten »

jonas

jag hann med ölen också =)

sen att göra början på runner'n i samma stycke blir hyfsat oekonomiskt,jag har redan en lösning på problemet med att det e tajt.
annars får man väl ge fan i att lägga ett kilo tillsats just vid spridaren å istället smälta ihop materialet just under spridaren.

eller helt enkelt öka vinkeln på spridaren lite.

denna modell va en trial by error.
support your local Riga dirt-hogs MC
passat TDI 2008
Audi A6 2009
User avatar
AndersJ
Posts: 535
Joined: 11 Mar 2006, 14:19
Location: Göteborg

Post by AndersJ »

Überseriöst med fräsningen. Har du räknat på spridarvinklarna när du vart så seriös i övrigt? :)
/Anders
E30 EVO 335
User avatar
Magnaten
Posts: 1985
Joined: 03 Dec 2005, 22:13

Post by Magnaten »

anders

det är audis uträknade spridarvinklar, sen om dom e optimala eller inte överlåter jag till experterna.

hade ingen topp att kontrollera på eftersom robban tyckte det var viktigare att sitta i horndal å hinka bira medans jag fick slita ideelt. :lol:
support your local Riga dirt-hogs MC
passat TDI 2008
Audi A6 2009
Nobbe

Post by Nobbe »

Magnaten wrote:jonas

jag hann med ölen också =)

sen att göra början på runner'n i samma stycke blir hyfsat oekonomiskt,jag har redan en lösning på problemet med att det e tajt.
annars får man väl ge fan i att lägga ett kilo tillsats just vid spridaren å istället smälta ihop materialet just under spridaren.

eller helt enkelt öka vinkeln på spridaren lite.

denna modell va en trial by error.


Hehe.oekonomiskt? Det är det väll redan egentligen? :lol:
Så de är bara å köra på de :D 5mm "runner" extra kostar väll bara ett par hudra spänn extra. 8) Ska man vara ekonomisk kör man med kapat original. allt annat e oekonimiskt 8)

Appropå maskin tillgång så önskar ja att ja hade egen firma ist, fast med våra maskiner vi har på jobbet :( Men vemfan har råd att punga ut tex 3,5mille för en mätmaskin privat :(
User avatar
Magnaten
Posts: 1985
Joined: 03 Dec 2005, 22:13

Post by Magnaten »

nobbe

man kommer långt med ett digitalskjutmått :lol:
support your local Riga dirt-hogs MC
passat TDI 2008
Audi A6 2009
Nobbe

Post by Nobbe »

Magnaten wrote:nobbe

man kommer långt med ett digitalskjutmått :lol:


Nja, tyvär kommer jag bara 153,60 mm med mitt Mitutoyo ja har vid ritdatorn. :wink: :wink:
Post Reply