Kopierade du Ronnie Hilmerssons byggde med turbo och kompressor eller har du gjort på något annat sätt?
Såg att det satt någon form av "hemlig" låda där tryckrören gick in.
Det blev ganska så trångt med en kompressor under insuget också.
Kul att det stod "under construction" på insuget.
mvh Eric
Tja! det börjar väl likna nått men än är det mycke tillfälliga lösningar som ska ordnas till!
Vet inte riktigt hur han gjort men ja antar att det är samma princip! ja i den lådan sitter det 2 st spjäll.
ja det börjar bli trångt nu
Kopierade du Ronnie Hilmerssons byggde med turbo och kompressor eller har du gjort på något annat sätt?
Såg att det satt någon form av "hemlig" låda där tryckrören gick in.
Det blev ganska så trångt med en kompressor under insuget också.
Kul att det stod "under construction" på insuget.
mvh Eric
Tja! det börjar väl likna nått men än är det mycke tillfälliga lösningar som ska ordnas till!
Vet inte riktigt hur han gjort men ja antar att det är samma princip! ja i den lådan sitter det 2 st spjäll.
ja det börjar bli trångt nu
igår åkte låda å kardan ut ur bilen och idag ska ja ta ut motorn! och försöka hitta vart den läcker olja å så ska insug å lite grejer lackas när det ändo är ur bilen! motorn ska i så fort som möjligt igen.
Bilen är ihop med bara turbo! fick lite åka abstinens men den går fett som faan ligger på 0,75 vid både lugn och hård körning... har gått åt typ 70 liter soppa på ca 25 mil nu hehe
En mappning på etanol så det blir lite mer effekt skulle sitta riktigt fint nu
Va ute å körde riktigt hårt med bilen igår! gick riktigt gött.. sen så skulle ja bjuda några på en liten åktur så in med 4 pärs i bilen å ut å kör.. gick skitbra tills jag skulle vända runt gav fullt på ettan å i med tvåan och efter några meter så börjar det skramla å smälla rullade in till kanten å tänkte där gick drivaxlarna eller kardan åt helvete!! kollade under men såg ingenting... bogsera in den till garaget å hissa upp den å såg vad det va, va ingående medbringaren på diffen som gått rakt av imellan bultarna till kardan och diffen! har aldrig hört att nån kört sönder där förrut???
"har aldrig hört att nån kört sönder där förrut???" När allt annat är skottsäkert så måste ju nåt ge sig ... Men skönt att det bara va det som pajade iaf ?
jo det är ju sant! men drivaxlarna är ju fortfarande original så tycker dom borde gått sönder först... får se ikväll när ja tar isär den om det är något mer som är trasigt..
Det är ju möjligt du kan ha haft nån defekt i materialet, typ sprickinitiering eller dyl som orsakde detta brottet. Tycker också att drivaxlarna borde gett sig innan.
Last edited by AndreasT on 23 Sep 2007, 14:22, edited 1 time in total.
Did you abandon the twin charging then Fredde?
I cant read Swedish very well but it seems you have binned the Supercharger off.?
What was the main reason please? was it overly complex or very hard to get to work
e30turbo wrote:Did you abandon the twin charging then Fredde? I cant read Swedish very well but it seems you have binned the Supercharger off.? What was the main reason please? was it overly complex or very hard to get to work
No it will come in place in winter but for now it is only the turbo on!
Trevligt med mycket egna lösningar!
Hur fungerar maskinen i det stora hela utan kompressorn?
Får du igång turbon innan 5000rpm?
Hur är skillnaden med separataspjäll jämfört mot innan?
AndreasT wrote:Trevligt med mycket egna lösningar! Hur fungerar maskinen i det stora hela utan kompressorn? Får du igång turbon innan 5000rpm? Hur är skillnaden med separataspjäll jämfört mot innan?
Den fungerar riktigt bra! går hyffsat bra innan laddtrycket kommer. det börjar nog komma vid typ 3000 men det är ju vid 4500 å över det blir riktigt roligt! tror inte det är så mycke skillnad möjligen lite fränare ljud å något rappare på gasen, men kör ju fortfarande med förra årets mapp så det är ju inte anpassat efter alla nya grejer...
Last edited by bmw_fredde on 28 Sep 2007, 14:52, edited 1 time in total.