Konstigt att hilmersson får sin att hålla på mantan.. han kör ju 1031 axel.. något fuffens har han ju säkert gjort med den.. men ändå..
Hur som helst så får man önska lyckatill vid eventuella ombyggnader .
Då är äntligen motorn på väg ihop igen. Vart lite stillestånd när inte toppackningen ville komma nån gång. Men nu händer det lite igen.
Köpte en HX55 som ja tänkte köra med ist. Nu ska bara grenröret byggas om lite då den är lite större än T-70 ja körde med förut
Ska även byta ut prosparket till autronic SM4. Tänkte använda VAG tändspolar till det.
En Aussie Locker diff ska oxå i med en 3.31 utv. Så det slipper varva så mycket. Sen är diffen ist för svetsad diff, lite snällare mot drivaxlarna hoppas jag. Så man slipper byta dom hela tiden.
Fido85 wrote:finns det att få tag i sådant innehåll till klumpen te bmw? originala drev osv är ju inte att hurra för
Den ja har är igentligen till nån jeep som har Dana 30 framaxel. Så det innehållet passar i volvons axel. Men det passar nog inte i BMW. Då är det väll bätter å köra lamelldiff, sitter väll i ganska många BMW orginal.
Diffen har inte pajjat någe för mig, men å ha svetsat är nog lite för elakt mot drivaxlarna som bara vill gå av för jämnan.
Har en 2.8liters m50 maskin på gång och behöver en turbo som svarar ganska tidigt då jag inte vill varva så mycket för att spara kolvar stakar osv.
När börjar du få laddtryck?
mvh Eric Johansson
Ja vet inte riktigt va det är för spec på den. Men laddet började runt 3000rpm. Sen hade ja fullt (0.85) vid 3500rpm. Och sen höll den det till 8000rpm. Var väldigt lättkört.
Fido85 wrote:finns det att få tag i sådant innehåll till klumpen te bmw? originala drev osv är ju inte att hurra för
Finns en kille som säljer torsen diffar till BMW på blocket. Det tror jag är en fin grej...
kan du fixa en länk? såg att freddes diff for åt helvete...vill ha färdigt innehåll som håller tills min originala går sönder..att ha på hyllan och bara byta