högtrycks bränslepump!!!

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
User avatar
xelerator
Posts: 2604
Joined: 20 Nov 2005, 15:36
Location: sthlm

högtrycks bränslepump!!!

Post by xelerator »

hur fungerar det o ha en högtrycksbränslepump som "vill ha" 14V, fast man kör med 12-12.5V som e orig...

kommer de gå?? flödar den mindre. vilka problem kan man få??

e de nån info ni behöver e de bara o säga til så ska ja försöka o luska fram de :lol:

E inte insatt i detta :oops: .. så ja skulle behöva lite hjälp här...
User avatar
Strandholm
Posts: 3515
Joined: 20 Nov 2005, 16:08
Location: Gustavsberg/Stockholm
Contact:

Post by Strandholm »

Generatorn laddar ju 14V när bilen är igång så det är väll så dom tänkt?
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
User avatar
xelerator
Posts: 2604
Joined: 20 Nov 2005, 15:36
Location: sthlm

Post by xelerator »

njaa. vet inte.. den ja kollade upp fanns de två modeller på.. en vanlig med 12.5 volts matning o en med 14v.. samma artikelnummer o allt..

kolla här.. de e "denso supra pumpen".... kanske ni kan förklara...
http://www.roadraceengineering.com/fuel ... wrates.htm
User avatar
xelerator
Posts: 2604
Joined: 20 Nov 2005, 15:36
Location: sthlm

Post by xelerator »

ingen som vet....
User avatar
Fear This
Posts: 1577
Joined: 20 Nov 2005, 22:56
Location: Sthlm

Post by Fear This »

men asså när motorn är igång kommer generatorn ladda ca: 14v och soppapumpen behöver inte gå när motorn inte gör det:) oavsett så har du ju 14v när bilen är igång så skaffa den pumpen isf... eller varför inte bara dunka ner en walbro 255l direkt i din tankarmatur? de e rätt billiga..
mvh
kladda inte i tråden om du inte är intresserad av att handla
User avatar
Fear This
Posts: 1577
Joined: 20 Nov 2005, 22:56
Location: Sthlm

Post by Fear This »

men jävligt skumt att de har olika för 12 och 14v måste ja säga :)
kladda inte i tråden om du inte är intresserad av att handla
User avatar
bmwpatrik
Posts: 1227
Joined: 20 Nov 2005, 21:41
Location: Dalarna Norrhyttan

Post by bmwpatrik »

Är de inte så enkelt att de är samma pump?

Pumpen har ju samma art nr, och som alla har sagt de är ju 14 volt när bilen är igång! Kanske bara visar vad den ger när man inte har generator i bilen som visa inte har?
Man få va som man ä, när man inte vart som man skulle!
loka
Posts: 141
Joined: 20 Nov 2005, 14:39
Location: Kalix
Contact:

Post by loka »

bmwpatrik wrote:Är de inte så enkelt att de är samma pump?

Pumpen har ju samma art nr, och som alla har sagt de är ju 14 volt när bilen är igång! Kanske bara visar vad den ger när man inte har generator i bilen som visa inte har?


jo, så måste de va, det brukar ju stå på t.ex. stereo slutsteg hur mycket den ger vid 12v och 14,4 v
User avatar
xelerator
Posts: 2604
Joined: 20 Nov 2005, 15:36
Location: sthlm

Post by xelerator »

ok..

¨å de måste alltså va samma pump fast amerikanr ska vara så "smarta" o krångla till allt istället...

fear this:
vad ja har förstått så e detta en walbro 255l som e lite uppgraderad... o den e oxo en "intank" modell...

har för övrigt hittat en till rätt schysst pris så de e därför ja kollar upp den innan ja köper den.....

men tack för hjälpen iaf allihopa..

ifall de e nåt ni kommer på så e de bara o fylla i..
Post Reply