Nu har kompressorn skruvats isär. Såg ingen direkt solklar anledning till att det rasat men det har ju gått varmt och rotorerna har gått emot varandra. En oklar sak är hur det kommer sig att jag har haft så lågt laddtryck.
Teoretiskt sett så ska laddtrycket ligga på ca 2,0bar men i insuget har det varit ca 1,5bar. Frågan är då om det varit någon form av strypning före eller efter kompressorn.
Fick iaf ett riktigt bra pris från JM Tech på en sprillans ny kompressor som dessutom är lite större än den nuvarande Får se hur det blir om någon månad eller så när det känns färdigåkt för säsongen...
M3JONAS wrote:Nu har kompressorn skruvats isär. Såg ingen direkt solklar anledning till att det rasat men det har ju gått varmt och rotorerna har gått emot varandra. En oklar sak är hur det kommer sig att jag har haft så lågt laddtryck. Teoretiskt sett så ska laddtrycket ligga på ca 2,0bar men i insuget har det varit ca 1,5bar. Frågan är då om det varit någon form av strypning före eller efter kompressorn.
Fick iaf ett riktigt bra pris från JM Tech på en sprillans ny kompressor som dessutom är lite större än den nuvarande Får se hur det blir om någon månad eller så när det känns färdigåkt för säsongen...
Hur stort spjäll har du? Har du mätt vacuumet mellan spjäll & kompressor på fulllast/maxvarv? för litet spjäll kan sabba mycket ..
ojoj ... Men angående laddtrycket där så försvinner väl nog en del genom IC:en oxå? En turbomaskin kan man väl inte se på samma sätt hur tryckfallet blir, om man inte mäter före & efter Ic? En kompressor är ju växlad som man räknat så då blir ju tryckfallet ganska uppenbart i jämförelse.